Пътната агенция крие защо ще плати на Kapsch 140 млн. лв. без търг

АПИ отказа информация какви роли ще изпълнява екипът на Kapsch под предлог, че била твърде сложна за хора, които не са IT специалисти

През август 2019г. Kapsch в лицето на Михаел Вебер, изпълнителен директор на българското дружество от групата (вляво), предаде тол сисетмата на пътната агенция в лицето на Георги Терзийски, председател на управителния й съвет (вдясно). Година по-късно стана ясно, че АПИ не може да управлява системата сама.
През август 2019г. Kapsch в лицето на Михаел Вебер, изпълнителен директор на българското дружество от групата (вляво), предаде тол сисетмата на пътната агенция в лицето на Георги Терзийски, председател на управителния й съвет (вдясно). Година по-късно стана ясно, че АПИ не може да управлява системата сама.
През август 2019г. Kapsch в лицето на Михаел Вебер, изпълнителен директор на българското дружество от групата (вляво), предаде тол сисетмата на пътната агенция в лицето на Георги Терзийски, председател на управителния й съвет (вдясно). Година по-късно стана ясно, че АПИ не може да управлява системата сама.    ©  Цветелина Белутова
През август 2019г. Kapsch в лицето на Михаел Вебер, изпълнителен директор на българското дружество от групата (вляво), предаде тол сисетмата на пътната агенция в лицето на Георги Терзийски, председател на управителния й съвет (вдясно). Година по-късно стана ясно, че АПИ не може да управлява системата сама.    ©  Цветелина Белутова

Пътната агенция не дава подробна информация за какво точно ще плаща на Kapsch по 28 млн. лв. на година по тол системата. Това накратко е изводът от отговори на ведомството на въпросите на "Капитал", които бяха поискани по реда на Закона за достъп до обществена информация.

Беше поискана информация по две теми. Едната е списъкът с т.нар. функционални роли, които екипът на Kapsch ще изпълнява по договора, който сключи през декември 2020 г. без състезание. Тогава стана ясно, че поне за две и максимум за пет години консорциум от фирми от австрийската група ще оперира системата и ще помага на държавата. Втората тема е интегрирането на доставчиците на услуги (посредници между потребителите и Агенция "Пътна инфраструктура", които продават пътни такси), като "Капитал" поиска протоколите и другите документи, свързани с процеса.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове