Краят на една ера: тунел "Витиня" ще бъде отворен през март, точно преди изборите
Ремонтът на тунела продължи близо 5 години, тъй като се оказа, че при строителството по времето на Тодор Живков не е поставена хидроизолация и са се образували огромни кухини


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Eдна от най-големите транспортни тапи на магистрала "Хемус" ще изчезне в навечерието на предстоящите парламентарни избори. Дългият и тежък ремонт на тръбата в посока София на тунел "Витиня" ще бъде завършен в средата на месец март и движението ще бъде пуснато. Радостта обаче може да е кратка, защото има вероятност след лятото пак да има затваряне - този път в посока Варна. По информация на "Капитал" от добре запознат източник има необходимост от довършване на връзките между двете тръби.
От пътната агенция не отговориха на зададените в понеделник въпроси по темата, но премиерът Бойко Борисов и регионалният зам.-министър Николай Нанков днес се разходиха в затворената тръба и обявиха, че около 18 март трафикът в нея ще се възстанови.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Ще бъде пуснат малко преди изборите, за да бъде затворен отново след изборите, когато трябва да бъде направен основен ремонт на току-що ремонтираното, и да "бъдат усвоени едни пари". Класика в жанра на Мутрата, управляваща държавата вече 15 години.
Хората ще кацнат на Марс, докато ние ремонтираме един тунел.
Пътувам от години по този участък на "магистралата" (от София до Ботевград) - вечно в ремонти и никога нищо не е завършено. Голяма кльопачка, голямо усвояване!
В края на една "ера" (от Живков до Борисов): тунела "Витиня" (1986г.) ще бъде отворен през март (2021г.), точно преди изборите!
Ремонтът на тунела продължи близо "една петилетка", тъй като се оказа, че при строителството по времето на Тодор Живков не е поставена хидроизолация и са се образували огромни кухини опасни за живота на пътуващите през него?!
Ремонтът на тунела се изпълнява от "Геомин Булгар Строй", които са официален подизпълнител по поддържането на магистрала "Хемус" на държавната фирма "Автомагистрали", която от своя страна има договор с АПИ! (една позната схема с възложител-изпълнител и подизпълнител за "усвоявяне" на държавните парици!!!)
По данни, предоставени от АПИ през 2019 г. на "Капитал", ремонтът на тръбата в посока Варна беше 22 млн. лв., а в посока София по първоначални планове ремонтът трябваше да е около 5 млн. лв., но когато се оказа колко големи проблеми има в съоръжението, цената набъбна до около 50 млн. лв.!!!! (това си е сладка работа!!!)
Очаквам след месец да го затворят за доремонт.. или просто да затворят някои от другите тунели или виадукти за ремонт. Не може то така - по Хемус да се пътува без задръствания. Трябва всеки месец там нещо да е затворено.
Всъщност имаме ли поне една магистрала? Аз не се сещам за такава.
До коментар [#3] от "Emil Dimov":
72 млн досега.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.