Търгът за скъпия обход на Пазарджик привлече шест кандидата

Търгът за скъпия обход на Пазарджик привлече шест кандидата

За дългия 5.9 км участък АПИ е отделила над 80 млн. лв. Той ще има две платна с по две ленти и локални

Ивайло Станчев
8653 прочитания

© Надежда Чипева


Един от най-скъпите пътни проекти през последните години - този за западния обход на Пазарджик, привлече само шест кандидата. Всички те са български, въпреки че търгът е за близо 81 млн. лв. (67.35 млн. лв. без ДДС) и би следвало да представлява интерес и за чуждестранни фирми, но такива в България през последните години въобще не се явяват.

Отсечката, която трябва да изнесе тежкотоварния трафик от града, е дълга едва 5.9 км, което прави прогнозната цена изключително висока - 13.7 млн. лв. на километър. Финансирането на проекта е от държавния бюджет, като предвидено пътят да бъде с две платна по две ленти за движение в посока и тротоари, както и локални платна. Ще има две нови съоръжения, както и ще се изпълни реконструкция на два моста.

Това всъщност е втори опит за построяване на пазарджишкото околовръстно. Първият беше през 2014 г., когато Агенция пътна инфраструктура пак обяви търг за почти същото трасе, но малко по-дълго - около 9 км, при цена 13 млн. лв. без ДДС или под 1.5 млн. лв. на километър. До строеж обаче не се стигна заради липсата на средства. Сега ще се платят девет пъти повече пари.

Кой участва

Самостоятелно в надпреварата са се явили "ГБС - Инфраструктурно строителство" и "Трейс груп холд". Останалите оферти са на обединения. В "Пазарджик 2021" ДЗЗД например влизат "ПСТ груп", която е един от тайните получатели на пари от държавната "Автомагистрали", "ПСТ Видин" и "Новако строй".

Друго обединение е "Геопът Пазарджик" с участници "Геострой", "Пътстрой-92" и "Пътпроект". Строителните фирми в обединението са част от групата "Геотехмин" на Цоло Вутов и спечелиха обществената поръчка за 20 км от пътя Ботевград - Мездра с цена от близо 160 млн. лв.

ДЗЗД "Паристера" пък е съставено от "ИСА 2000", която през миналата година ремонтира пътя между Пловдив и Асеновград, "Автомагистрали - Черно море" и "Трафик холдинг".

Последният кандидат е ДЗЗД "Западен обход 2021" с участници "Грома холд", един от най-големите подизпълнители на държавната "Автомагистрали", свързаната с нея "Европейски пътища", която ремонтира околовръстното на Пловдив за 25 млн. лв., и "Пътпроект 2000".

Какво ще се строи

Въпросният Западен обход ще започва преди северния вход на Пазарджик (откъм Панагюрище) и ще завършва преди село Главиница. "С изграждането на обхода интензивният тежкотоварен трафик, идващ от автомагистрала "Тракия", ще се изнесе извън центъра на града", пишат от АПИ.

В проекта има четири съоръжения - нов мост над напоителен канал, нов надлез над жп линията София - Пловдив, както и разширение на мост над река Марица и реконструкция на мост над друг отводнителен канал. Проектирането и строителството по план трябва да отнемат общо две години и половина.

Един от най-скъпите пътни проекти през последните години - този за западния обход на Пазарджик, привлече само шест кандидата. Всички те са български, въпреки че търгът е за близо 81 млн. лв. (67.35 млн. лв. без ДДС) и би следвало да представлява интерес и за чуждестранни фирми, но такива в България през последните години въобще не се явяват.

Отсечката, която трябва да изнесе тежкотоварния трафик от града, е дълга едва 5.9 км, което прави прогнозната цена изключително висока - 13.7 млн. лв. на километър. Финансирането на проекта е от държавния бюджет, като предвидено пътят да бъде с две платна по две ленти за движение в посока и тротоари, както и локални платна. Ще има две нови съоръжения, както и ще се изпълни реконструкция на два моста.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • volarok

    Управляващите напоследък нещо не твърдят, че правим най-евтините пътища...

  • 2
    geordgeo avatar :-(
    geordgeo

    И защо е толкова много е поскъпнал за 7 години този проект (9 пъти), ако може да попитаме "вещите" лица? Ще му монтират златни мантинели, що ли?... Бах т'ва крадене, не се наядохте, бе. Ама ви пожелавам да се задавите и да пукнете от/в алчността си...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход