"Хидрострой" вероятно ще строи първия си голям тунел - под Шипка за 358 млн. лв.

Проектът поскъпва с поне 40 млн. лв. над прогнозната стойност и включва най-дългото съоръжение в страната от 3.2 км

Най-големият мост в България се намира на обхода на Габрово, който бе открит миналата година, с дължина 640 м и отвор 160 м.
Най-големият мост в България се намира на обхода на Габрово, който бе открит миналата година, с дължина 640 м и отвор 160 м.    ©  Надежда Чипева
Най-големият мост в България се намира на обхода на Габрово, който бе открит миналата година, с дължина 640 м и отвор 160 м.
Най-големият мост в България се намира на обхода на Габрово, който бе открит миналата година, с дължина 640 м и отвор 160 м.    ©  Надежда Чипева

Фирмите на строителния бизнесмен Велико Желев - "Хидрострой" и "Пътни строежи - Велико Търново", които нямат голям опит в тунелното строителство, са предложили най-ниска цена в търга за тунел под Шипка - 358 млн. лв. и вероятно са най-близо до победа. Това става ясно след като в петък бяха отворени ценовите оферти в търга, а днес Агенция "Пътна инфраструктура (АПИ) ги съобщи публично. Така след като "Джи Пи груп" дебютира с изграждането на тунел "Железница" на магистрала "Стума", сега и "Хидрострой" скача направо в дълбокото.

Прогнозната стойност на поръчката за тунела под Шипка бе 267 млн. лв. без ДДС или 320 млн. лв. с ДДС, но не беше пределна - т.е. кандидатите нямаше автоматично да бъдат отстранени, ако не се вместят в нея. И четирите отворени оферти са доста над прогнозния праг. Явно проектът ще поскъпне с поне 38 млн. лв., ако най-ниската предложена цена все пак спечели. Обрат в класирането може да настъпи само ако има голямо разминаване в техническите параметри. Предложената цена е с тежест 60% в този търг, а оценката за проектиране и строителство общо е 40%.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал