Проектът за тунел под Петрохан е готов, но се оказа тайна
AПИ не иска да публикува предпроектното проучване, но вече започва да го съгласува с други институции
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Тази седмица злополучният проход Петрохан отново влезе в новинарските емисии с проблеми - лавини паднаха върху пътя и той бе затворен, докато снегът бъде разчистен. През януари беше затворен заради паднали дървета. Затова и темата за тунел под Петрохан вълнува шофьорите, а и Северозапада като цяло. Проучване за подобно съоръжение не е правено от 80-те години на ХХ век по данни на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), въпреки че би скъсило разстоянието между Монтана и София с 60 км, пак според ръководството на пътната агенция.
Сега около проекта има две интересни новини. Първата е, че прединвестиционното проучване е готово и има избран вариант за построяване на обекта. Пътната агенция обаче отказа да го предостави на "Капитал" с аргумента, че е твърде сложно и няма да бъде разбрано. За сметка на това предложи да разреши прочитането му едва за два часа наживо, и то чак след няколко седмици.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
Новината е до добра за Северозапада, проектът се движи.
Хареса ми решението на АПИ.
Защо да дават предварителни проучвания на хартиен или електронен носител на соросоидите? Презентация им е достатъчна - да си водят записки и там да търсят под вола теле.
До коментар [#1] от "MathOptimist":
Защото "соросидите" им плащат заплатите бе тъпако!
След Шипка, това е най-важният друг тунел.
Струмският може да почака.
Проектът за тунел под Петрохан е "гот офф", но се оказа тайна щото AПИ не иска да "публикува" предпроектното проучване, но вече е започнало да го съгласува с други институции (вервай си?!)
За този проект се говори от "незапомнени времена" имаше един момент когато буци пак в предизборна обстановка, но само че беше за местни избори каза, че това му била детската мечта да съкрати пъря между Банкя и Вършец!!! В по късен момент хора от северозапада организираха протести и блокиране на пътя с искане за построяването на този тунел!!!
Със сигрност този тунел ще бъде построен, но кога и от КОЙ това за сега си остава в ТАЙНА! (ха-ха-ах!!!)
Тайната е, че се ползва изготвения идеен проект още преди около 40 години по време на соца. Тогава на основната част от екипа в, които участвах и аз, не се заплати нищо. Плати се само на "консултантите" от София. Много хора се интересуваха преди около 2 г. къде да го намерят. Явно са го намерили съдейки по общите параметри. Има го обаче само на хартия тогава компютрите бяха лукс може би затова не могат да го предоставят. Но дано да тръгне ефекта за страната е голям.
Градовете и селата се разпадат/малките улици не са виждали ремонти десетилетия/.. Пътищата също, обаче ще строим тунел след тунел.
До коментар [#6] от "mickmick":
Тунели трябва да се строят - не е там проблемът, а в грандиозните кражби и некачественото строителство от "наши хора", които обаче отчисляват данък "чекмедже".
Възможно най-безсмисления тунел - твърде тежка глупост дори и за България.
До коментар [#5] от "Valentin Ivanov":
много интересен коментар!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.