Проектът за тунел под Петрохан е готов, но се оказа тайна

AПИ не иска да публикува предпроектното проучване, но вече започва да го съгласува с други институции

Петрохан е най-високият проход в Западна Стара Планина
Петрохан е най-високият проход в Западна Стара Планина
Петрохан е най-високият проход в Западна Стара Планина    ©  Цветелина Белутова
Петрохан е най-високият проход в Западна Стара Планина    ©  Цветелина Белутова

Тази седмица злополучният проход Петрохан отново влезе в новинарските емисии с проблеми - лавини паднаха върху пътя и той бе затворен, докато снегът бъде разчистен. През януари беше затворен заради паднали дървета. Затова и темата за тунел под Петрохан вълнува шофьорите, а и Северозапада като цяло. Проучване за подобно съоръжение не е правено от 80-те години на ХХ век по данни на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), въпреки че би скъсило разстоянието между Монтана и София с 60 км, пак според ръководството на пътната агенция.

Сега около проекта има две интересни новини. Първата е, че прединвестиционното проучване е готово и има избран вариант за построяване на обекта. Пътната агенция обаче отказа да го предостави на "Капитал" с аргумента, че е твърде сложно и няма да бъде разбрано. За сметка на това предложи да разреши прочитането му едва за два часа наживо, и то чак след няколко седмици.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове