Ремонтираната част от "Тракия" пак затваря за ремонт

В момента движението слиза от магистрала и минава покрай Чирпан

Ремонтираната част от "Тракия" пак затваря за ремонт

От 19 април колите ще се движат само в платното за Бургас заради ремонт на жп надлез, който ще продължи до 15 юни

Мила Чернева
27754 прочитания

В момента движението слиза от магистрала и минава покрай Чирпан

© Цветелина Белутова


Големият ремонт на магистрала "Тракия" продължава, но изпълнителите се връщат към участък, които вече беше ремонтиран.

В петък Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви, че на 19 април, понеделник, участъкът между 163-ти и 157-ми км в посока София ще е затворен и движението ще е еднопосочно в платното за Бургас. Причината е ремонт на жп надлеза при 159-ти км над линията Пловдив - Бургас. Затварянето ще е до 15 юни.

Въпросният надлез се намира на същия 12-километров участък, който бе ремонтиран през декември 2020 г. Отсечката беше първият етап от големия ремонт на трасето при Чирпан и Стара Загора на общо 52 км от "Тракия", позната разговорно като "вълнистата" магистрала. Засега не се знае колко точно ще струва той, но едва 16 км от него прогнозно са 70 млн. лв., казаха от АПИ, което значи, че е възможно общата стойност да е около 200 млн. лв.

"Ремонт на жп надлеза, който е с дължина 164 м, не е правен. Предвидено е той да бъде извършен през 2021 г. в началото на новия строителен сезон при трайно подобряване на метеорологичните условия, в съответствие с изискванията за ремонт на съоръжения", обясняват сега от агенцията. Така въпросните 6 км, които бяха ремонтирани и отворени за движение през зимния сезон, ще бъдат затворени през април 2021 г. до лятото.

Един ремонт, една мечта

В началото на февруари държавата затвори цяла отсечка от магистралата, за да се ремонтират следващите 16.5 км - от п.в. "Плодовитово" до п.в. "Чирпан", възможно най-бързо и мобилизирано, като трябваше до 31 март да бъдат завършени.

На 27 март премиерът в оставка Бойко Борисов и зам.-министърът на регионалното развитие в оставка Николай Нанков направиха "инспекция" на ремонта и заявиха, че до няколко дни 6-те километра ще бъдат готови, а останалите 10 км ще са готови през "втората половина на април".

В крайна сметка на 2 април, точно преди изборите, бяха пуснати за движение 6-те километра. "За да се възстанови трафикът и в двете платна, които са в експлоатация от 2007 г., на обекта се работеше максимално мобилизирано без почивен ден, съобразно метеорологичните условия. Отсечката е с възстановена носимоспособност на пътното тяло, подобрено отводняване, нова асфалтова настилка, ограничителни системи, маркировка и знаци", съобщиха тогава от агенцията.

АПИ даде заявка, че ремонтът на следващите 10 км ще приключи до 20 април, но все още няма информация дали този срок ще бъде спазен.

След като приключи работата по тези 16.5 км, трябва продължат дейностите в последните 24 км до Стара Загора. Не е ясно дали ще може да бъдат ремонтирани до началото на летния сезон през юни предвид темпото, с което се извършва работата.

Изпълнител на ремонта е "Европейски пътища", чието старо име е "Пътища Пловдив" и която е свързана с "Грома холд". Тя е подизпълнител на държавната компания "Автомагистрали", която от своя страна има петгодишен договор за поддържане на "Тракия".

"Европейски пътища", има договор с АПИ за поддържане на пътищата в област Пловдив, като в рамките му изпълняват ремонт на Околовръстния път на града за 25 млн. лв. и на пътя за Кръстова гора за 58 млн. лв., а и в обединение свързани с нея фирми разширяват 13 км от пътя Ботевград - Мездра за общо 222.4 млн. лв.

Големият ремонт на магистрала "Тракия" продължава, но изпълнителите се връщат към участък, които вече беше ремонтиран.

В петък Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви, че на 19 април, понеделник, участъкът между 163-ти и 157-ми км в посока София ще е затворен и движението ще е еднопосочно в платното за Бургас. Причината е ремонт на жп надлеза при 159-ти км над линията Пловдив - Бургас. Затварянето ще е до 15 юни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


11 коментара
  • 1
    silverman avatar :-|
    silverman

    Още много ще трябва да се ремонтира управлението на Бойко!!!

  • 2
    lal12575638 avatar :-|
    lal12575638

    Заглавието казва всичко... излагация

  • 3
    evpetra avatar :-P
    evpetra

    Наистина, 10 години няма да стигнат, за да се ремонтира построеното от Борисов.

  • 4
    tacheaux avatar :-|
    tacheaux

    Няма ли виновни за това? Главният прокурор защо не е повдигнал обвинения към виновните за тези безобразия?

  • 5
    043 avatar :-P
    043

    Подвеждащо и злонамерено заглавие, целящо бейткликове породени от революционен плам. И балъците радостно плюват и попържат без да се прочели, че всъщност "ремонт на ремонта," няма.

  • 6
    evpetra avatar :-|
    evpetra

    До коментар [#] от "":

    "Няма ли виновни за това? Главният прокурор защо не е повдигнал обвинения към виновните за тези безобразия?"

    Кой? Каскета ли? Вие сериозно ли говорите?

  • 7
    manuel.neuer avatar :-|
    Gunners

    То сега и на тази магистрала движението е по-слабо спрямо това през отпускарският сезон.

  • 8
    bramasole avatar :-|
    bramasole

    До коментар [#1] от "silverman":

    Борисов разполага с достатъчен ресурс за дестабилизация на следващото правителство. Заложил е много мини във всяка област. Ще бъде нужна много работа, за да преодолее обществото наследеното от неговото управление.
    Според Илиян Василев "Ще празнуваме, когато видим реалните резултатите на деборисовизацията и деолигархизацията на страната." Съгласявам се с думите му изцяло.

  • 9
    ajsayder avatar :-|
    sim4o

    До коментар [#] от "":

    Taм баш не беше ли строено от Станишев?
    Иначе 162 км. имаше няколко катастрофи ..

  • 10
    bat_plamen avatar :-|
    bat_plamen

    Поредният жълт строителен резил!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход