Катастрофа с две жертви и пътен шеф: безопасен ли е участъкът близо до с. Микре

Катастрофа с две жертви и пътен шеф: безопасен ли е участъкът близо до с. Микре

Пътната агенция отказва да коментира управлението на трафика, но пък тихомълком сложи знак за ограничение на скоростта там, откъдето е минал проф. Асенов

Мила Чернева
5468 прочитания

Във вторник, 20 април, около 8 сутринта близо до с. Микре на главния път София - Варна се случи катастрофа. Джип се блъсна с лек автомобил, като двамата пътуващи във втората кола, съпруг и съпруга, загинаха. Джипът се шофира от 26-годишна жена, а до нея пътувал проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) - институцията, която отговаря за пътищата в страната. Леката кола е правела забранен ляв завой на излизане от бензиностанция, като е тръгвала наобратно в посока Варна, когато джипът се е врязал в нея. Това е цялата официална информация, която излезе от институциите по случая.

Тъй като в нея е замесен човек от ръководството именно на агенцията, която отговаря за безопасността на пътя, логично е и инцидентът да предизвика интерес, а и въпроси.

Проверка на "Капитал" на мястото на катастрофата констатира, че има две слабости в плана за организация на движение в района. Първата е, че в едната посока има поставен знак за ограничение на скоростта до 50 км/ч точно преди мястото с две бензиностанции една срещу друга (Shell и Petrol), а в другата - не. Няколко дни след катастрофата в посока София обаче се е появил чисто нов знак с ограничение 70 км/ч, без да я ясно защо, както и причината да се разминава с другия знак за ограничение от 50 км/ч.

Втората е, че там има камера за отчитане на скоростта, но върху нея има залепен стикер, което предполага, че вероятно не работи или най-малкото не отчита правилно.

От пътната агенция отказаха отговори на въпроси по тези факти, като коментираха само, че по пътния инцидент работят разследващите органи. "Капитал" не успя да се свърже по телефон с говорителя на прокуратурата в Ловеч, като от там не отговориха и на писмените въпроси, зададени по мейл. Хората, работещи на мястото, отказваха да коментират инцидента.

Официалната информация

Информацията около инцидента беше сравнително оскъдна. Въпросът с каква скорост се е движил джипът, в който е пътувал шефът на пътната агенция, засега остава без отговор.

От репортажи на bTV и NOVA става ясно, че лекият автомобил, в който е пътувало семейството, излиза от бензиностанция Petrol, но прави обратен завой, за да поеме в посока Варна. "Дали е завършил тази маневра, или е бил в началото й ще се изясни в хода на разследването", каза окръжният прокурор на Ловеч Валентин Вълков пред NOVA.

В същия момент джип с марка Audi, в който пътува и проф. Асенов, се врязва в лекия автомобил. Според репортажите колата е преместена с 20 м от сблъсъка с джипа.

За разлика от други подобни случаи никой не е задържан във връзка с инцидента.

Безопасно ли е? Не знаем

Въпросният път е реалното продължение на магистрала "Хемус" и е доста натоварен. Докато бъде завършена тя, той е ключовата пътна артерия в Северна България. Според експерти по пътна безопасност, с които "Капитал" разговаря, сравнително правата отсечка предразполага към висока скорост, а в комбинация с натовареността на трафика - и към пътнотранспортни произшествия. Обратният завой от която и да е от двете бензиностанции е забранен - маркировката, макар и не в отлично състояние, показва единична непресечена линия.

Ключов детайл обаче е наличието на две бензиностанции една срещу друга, където ще има автомобили, непрекъснато включващи се в движението. На излизане на всяка от тях има т.нар. ускорителен шлюз - лента, с която напускащият бензиностанция автомобил да набере скорост, за да се включи в движението. Те са с различна дължина, която се определя от Наредбата за проектиране на пътищата. Според същата тази наредба зоните с бензиностанции представляват риск за хората и затова трябва да се обособяват "зони за безопасност".

Не е ясно обаче защо в едната посока - към София, няма ограничение, а в другата има. Не е задължително да бъде поставено такова, но логиката е, че щом едните намаляват, то и другите би трябвало.

Проверка на "Капитал" в сряда, 21 април, ден след катастрофата, показва, че преди бензиностанция Shell има поставени знаци за ограничение в скоростта до 50 км/ч със знак точно при самата бензиностанция.

Преди бензиностанция Petrol в посока София нямаше знаци за ограничение в скоростта (виж снимките).

В репортажа на NOVA обаче се казва, че ограничението за скоростта е 60 км/ч, но такова реално не е съществувало миналия вторник. В петък пък на мястото се е появил знак с ограничение 70 км/ч според очевидец, разговарял с "Капитал". Отново в петък в късния следобед АПИ отговориха писмено лаконично, но не и по същество. Те не казаха защо няма ограничение, но и не споменаха, че ще поставят нов знак.

Няма информация да е направен подробен одит на пътната безопасност в отсечката, на база на който да се променя планът за управление на трафика, ако изобщо има такъв.

Няма камера, няма проблеми

Институтът по пътна безопасност, неправителствена организация, също е направила оглед на мястото.

"Стационарната камера, намираща се в района, не работи от години, поставените знаци не отговарят на нормативните изисквания. Организацията на движението е противоречива, маркировката не отговаря на минималните нормативни изисквания за обратна светлоотразителност", констатират от института.

Дали участвалите в инцидента са знаели, че камерата няма да засече превишена скорост, може само да се гадае. Въпросните камери са от компетенциите на МВР, уточняват от АПИ. Институциите обменят данни относно трафика - например камерите от рамките на тол системата трябва да събират данни за скоростта на движещите се автомобили и пътната агенция да ги подава на МВР.

Във вторник, 20 април, около 8 сутринта близо до с. Микре на главния път София - Варна се случи катастрофа. Джип се блъсна с лек автомобил, като двамата пътуващи във втората кола, съпруг и съпруга, загинаха. Джипът се шофира от 26-годишна жена, а до нея пътувал проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) - институцията, която отговаря за пътищата в страната. Леката кола е правела забранен ляв завой на излизане от бензиностанция, като е тръгвала наобратно в посока Варна, когато джипът се е врязал в нея. Това е цялата официална информация, която излезе от институциите по случая.

Тъй като в нея е замесен човек от ръководството именно на агенцията, която отговаря за безопасността на пътя, логично е и инцидентът да предизвика интерес, а и въпроси.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    gstoychev avatar :-|
    gstoychev

    Знак за ограничение на скоростта от 60 км/ч има и двете посоки. Този посока София е малко преди самият завой посока София (около 1км преди самата бензиностанция).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал