ГЕРБ и АПИ се оплетоха и по казуса "Автомагистрали"

Парламентарната комисия по ревизията повдигна няколко теми, които през последните години ГЕРБ се опитва да скрие

Ръководството на АПИ Иван Досев (вляво) и Георги Терзийски (вдясно) заедно с директора на "Автомагистрали" Стоян Беличев (в средата) на парламентарната комисия
Ръководството на АПИ Иван Досев (вляво) и Георги Терзийски (вдясно) заедно с директора на "Автомагистрали" Стоян Беличев (в средата) на парламентарната комисия
Ръководството на АПИ Иван Досев (вляво) и Георги Терзийски (вдясно) заедно с директора на "Автомагистрали" Стоян Беличев (в средата) на парламентарната комисия    ©  Цветелина Белутова
Ръководството на АПИ Иван Досев (вляво) и Георги Терзийски (вдясно) заедно с директора на "Автомагистрали" Стоян Беличев (в средата) на парламентарната комисия    ©  Цветелина Белутова

"Винаги сме давали подробна информация на всички медии, които са поискали такава. Не крием информация", заяви Петя Аврамова в понеделник по време на последното заседание на т.нар. парламентарна комисия по ревизия, когато най-после се повдигна въпросът за държавната компания "Автомагистрали" и договорите й за милиарди с Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Твърдението на Аврамова обаче е, меко казано, невярно и ясно показва защо разплитането на историята е важно. В момента две медии - "Капитал" и "Сега", водят дела по Закона за достъп до обществена информация точно във връзка с договорите на "Автомагистрали" с частни компании, както и плащанията към тях. За тях е гарантирана непрозрачност, тъй като в самите договори са включени клаузи за конфеденционалност и търговска тайна и така никой от данъкоплатците не може да разбере например на какви цени работят контрагентите на държавното дружество. Така се нарушават и основни принципи на обществените поръчки - прозрачност, отчетност и достъп до информация.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    event_horizon avatar :-|
    event_horizon
    • + 5

    Петя Аврамова е пример за поговорката не дай бoже сляпо да прогледа. Тя не може да мисли самостоятелно. Погледа й е празен. Само повтаря опрорни точки които е наизустила. Оперирана е от чуство за срам и с гордост прави само това което й е наредено. Други прекрасни примери като нея: дани кирилов, цецка цачева, деница сачева, тома биков и разбира се прекрасната кърджалийска пеперутка. Има хора в ГЕРБ които не са оперирани от чуство за срам и някак си не могат да скрият горчивия вкус в устата си. Такива са Йорданка Фандъкова и Димитър Николов. И днес бяха порицани от вожда за това.
    Дано служебното правителство се разрови в авгиевите обори на "Автомагистрали". Там схемата е много по-масивна от кражбите на батко и братко. Милиарди са източени в няколко джоба, повечето от които са на шиши.

    Нередност?
  • 2
    sfasaf avatar :-?
    sfasaf
    • + 2

    До коментар [#] от "":

    Хайде да не преувеличаваме. Фандъкова нищо не говори, че да се определи срам ли я е. Когато говори, говори опорки като всички останали.

    Колкото до Николов - читателите на Капитал помнят наглото му интервю, докато се развиваше престъплението "Росенец". Беше хлъзгав като промишлен плужек и хич не правеше впечатление да го е срам.

    Нередност?
  • mathoptimist
    • - 1

    Няма проблем с начина на строене на магистралите, очевидно всичко е законно. Обектите стават бързо и качествено, което на соросоидите не им харесва. По-изгодно им е да се влачат с години дела с обжалвания, а народът междувременно да пътува по разбити пътища.

    Нередност?
Нов коментар