Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Мечтата под Петрохан

В края на 2020 г. е завършено предпроектното проучване, сега ще се прави екооценка, а финансиране за тунела засега няма

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Проектът за тунел под Петрохан вече има избран вариант.
  • Според сегашните изчисления той ще е дълъг близо 7 км и ще струва над 600 млн. лв.
  • Информацията около това съоръжение обаче се пази от обществеността по неясни причини.

Петроханският проход е кошмарът на пътуващите между Монтана и София. Въпреки че е най-прекият път между двата града, той е натоварен с тежкотоварен трафик, възлов е и с много завои. Пътят е труднопроходим, като тази зима дори беше затворен за цяла седмица. Алтернативният път Е-79 в момента се разширява, но няма скоро да бъде готов. Затова и мечтата за тунел под Петрохан, която съществува от десетилетия, трудно ще бъде забравена. Проектът е ценен, защото ще съкрати пътя между София и Монтана, ще намали и пътните инциденти.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean
    • - 3
    • + 3

    Решението е лесно - взима се държавен заем от 500 млн лв (600 е много) и се изплаща за 10 години по 50 млн.лв/годишно/ . Лихвата е нулева или символична. Да се направи за 3 години, това е много важен обект. По -важен от магистрала "хемус"

    Нередност?
  • 2
    hermes avatar :-|
    HERMES
    • - 1
    • + 3

    Проектът за тунел под Шипка е още по-стар. От царско време. И още чакаме.

    Нередност?
  • 3
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel
    • - 2
    • + 4

    Цената на този тунел явно е много по-голяма от цената на целогодишно най-натоварения пътен участък в България, който ГЕРБ и ВМОРО не пожелаха да изградят - пътят Русе - Бяла. Намериха си 2 слуги да обжалват трасето Бяла - Търново, съдат се занима с елементарния казус 2 години преди да отхвърли жалбите и пак ни оставиха да се трепем през тия 60 км. А през Дунав мост при Видин се движат 3 пъти по малко МПС от трафика по стария продънен мост при Русе... Който е минавал през Русе знае, че в бетона под асфалта на моста има дупки по няколко квадратни метра покрити с дебели ламарини. А оттатък Русе има столица 3-пъти по-голяма от София. Само на 60 км... От тук минава трафика за Украйна, Русия... Но магистралата за Сърбия, по която трафика е никакъв беше най-важна за Борисов. Аман от този геноцид на Северна България.

    Нередност?
  • 4
    proizvoditel avatar :-P
    proizvoditel
    • - 3
    • + 2

    До коментар [#] от "":

    Бил много важен обект - За кого бе? Магистрала Хемус с това измислено трасе вярно ще ни донесе много разходи и малко ползи. Но тунелът под Петрохан да бил толкова важен... - ставащ смешен

    Нередност?
Нов коментар