Най-късата магистрала в България

След дългогодишното буксуване на проекта за АМ "Черно море" предстои да се избере вариант за трасето, но за строителство е рано

Статията е част от специалното издание от поредицата "Капитал Градове", посветено на Варна и Шумен. То излезе в печатен вариант през юни 2021 г.

Бургас и Варна може да са във вечно съревнование, но връзката между тях е не по-малко важна. Затова и мечтата за магистрала "Черно море", която е приоритет за изолираната инфраструктурно Варна продължава да бъде жива. Тя датира още от 70-те години на миналия век, когато са разработени първите варианти за трасето с дължина около 100 км. Петдесет години по-късно от важния морски път са построени остават едва 8 км и проектът отново е с изтекла давност (виж карето).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kxs12649456 avatar :-|
    kxs12649456
    • + 6

    Имайки предвид нелепия избор на трасета за АМ Хемус, АМ Русе-Търново, тунела под Шипка, части от АМ Струма и пр., то едва ли може да се очаква адекватно такова и на АМ Черно море. Теренът не е лесен и рискът да оплескат всичко е сериозен.
    Със сигурност не може да се мине без големи тунели. Но най-важното е трасето да се проектира заедно с едно железопътно такова, което в бъдеще да свързва двата града като част от един високоскоростен ЖП-пръстен около страната. Тия неща следва да се мислят отрано как ще се съчетават, особено що се отнася до тунели и мостове.
    Освен това, магистралата да се разглежда като част от един по-голем черноморски коридор от Одеса до Истанбул/новия мост на Дарданелите/Александруполис. Съответно да се търси международно финансиране.

    Нередност?
Нов коментар