Виолета Комитова: Толът трябва да е по-скъп и да покрива четири пъти повече пътища

Министърът на регионалното развитие и благоустройството пред "Капитал"

Визитка

През 1980 г. завършва магистратура по архитектура в Университета по архитектура, строителство и геодезия, София. Специализира в Университета "Де Монтфорт" в Лестър, Великобритания, през 1994 и 1996 г., в Университета на Източен Лондон през 1999 г. и в Училището по архитектура в Дъблин, Ирландия, през 2000 г. Комитова е член на Съюза на архитектите в България, Камарата на архитектите в България, Международния съвет за изследвания и иновации в сгради и строителство. Тя е преподавател в Архитектурния факултет на УАСГ.

Единственият бизнес, който открито протестираше през последните месеци, беше строителният. Как си обяснявате това - реакция на прекратените схеми на предишната власт, които облагодетелстваха именно този бранш, или грешки в настоящото управление, които блокираха дейността на фирмите?

Това не е целият строителен бизнес. Срещу нас протестираше само една фирма - "Автомагистрали Черно море", която на два-три пъти прави протести. Към нея по-късно се присъедини и "Иса 2000". Имаше и позиции на браншовите организации. Но тук говорим за фирми, които са абонирани за държавните поръчки - те правят пътища, ВиК мрежи и пречиствателни станции. Това са едни и същи фирми, които аз наричам фирми "роби", защо са станали жертва на зависимостите от държавното управление. Има обаче още една много голяма група строители, които работят на свободния пазар и строят жилища, търговски обекти, складове, молове. Те се конкурират помежду си за клиенти, цени, качество. При първите няма никаква конкуренция, а пазарните правила са тотално изкривени.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    acarid avatar :-|
    acarid
    • - 5
    • + 8

    " ... по политически причини са намалени таксите... В момента приходите идват основно от леките автомобили (75%), а не от камионите, които нанасят най-много щети. Това трябва да е обратно и минава през промяна в таксите".
    Г-жа Комитова изглежда си е изяснила достатъчно добре проблема с таксите в ТОЛ системата. Даже е отговорила в парлама-мента: https://www.parliament.bg/pub/PK/44763446-154-06-237.pdf

    Въпросът е защо за тези месеци нищо не е променила?
    Политически причини? Предизборни?

    Нередност?
  • 2
    peb11648502 avatar :-|
    peb11648502
    • - 1
    • + 9

    Редно е всички гербаджийски проекти да се преразгледат и проектират наново. Трасетата на недостроените части от Хемус и Струма, на Русе-Търново, тунелът под Шипка и пр. Омазали са всичко гербаджиите - къде от некадърност, къде поради крадене, популизъм, претупване и т.н.

    Нередност?
Нов коментар