Магистралата - мечта на Русе
Магистрала Русе - Велико Търново би била ключова връзка между най-натоварения мост на река Дунав и останалата част на страната и южните ни съседки


Анна Костова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Дунав мост, който свързва Русе - Гюргево, е построен през 1954 г. От северната му страна пътят от него продължава към Букурещ по магистрала. На юг от Русе обаче, на българска територия, вече 67 години автомобилите и камионите се движат бавно по двулентов път.
Магистралата между Русе и Велико Търново е планирана от години. Вече има идеен проект за трасето, което ще е дълго общо 133 км и засега пътната агенция твърди, че ще струва над 1.84 млрд. лв. Едва през 2020 г. проектът стигна по-решителна фаза - Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви обществената поръчка за проектиране и строителство на 75 км на прогнозна стойност 1.18 млрд. лв. с ДДС.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Интересно как тъй АПИ ежегодно и безпроблемно намира стотици милиони лв за бул. Южна дъга, от която не получава дори лев от ТОЛ и винетки, а за европейски транспортен коридор се скъпи дори едно проектитане да плати.
Приоритети на столичните правителства…
До коментар [#1] от "acarid": Най-забавният лайтмотив, е че видиш ли как столицата създава едва ли не икономиката на страната, при положение че това идва просто от факта много от фирмите работещи в привинцията централните им офиси да са в София!
Скоростен път шеше да бъде последно май, а не магистрала?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.