Магистралата - мечта на Русе

Магистрала Русе - Велико Търново би била ключова връзка между най-натоварения мост на река Дунав и останалата част на страната и южните ни съседки

Магистрала Русе - Велико Търново би била ключова връзка между най-натоварения мост на река Дунав и останалата част на страната и южните ни съседки
Магистрала Русе - Велико Търново би била ключова връзка между най-натоварения мост на река Дунав и останалата част на страната и южните ни съседки
Магистрала Русе - Велико Търново би била ключова връзка между най-натоварения мост на река Дунав и останалата част на страната и южните ни съседки    ©  Надежда Чипева
Магистрала Русе - Велико Търново би била ключова връзка между най-натоварения мост на река Дунав и останалата част на страната и южните ни съседки    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Дунав мост, който свързва Русе - Гюргево, е построен през 1954 г. От северната му страна пътят от него продължава към Букурещ по магистрала. На юг от Русе обаче, на българска територия, вече 67 години автомобилите и камионите се движат бавно по двулентов път.

Магистралата между Русе и Велико Търново е планирана от години. Вече има идеен проект за трасето, което ще е дълго общо 133 км и засега пътната агенция твърди, че ще струва над 1.84 млрд. лв. Едва през 2020 г. проектът стигна по-решителна фаза - Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви обществената поръчка за проектиране и строителство на 75 км на прогнозна стойност 1.18 млрд. лв. с ДДС.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    acarid avatar :-|
    acarid
    • + 3

    Интересно как тъй АПИ ежегодно и безпроблемно намира стотици милиони лв за бул. Южна дъга, от която не получава дори лев от ТОЛ и винетки, а за европейски транспортен коридор се скъпи дори едно проектитане да плати.
    Приоритети на столичните правителства…

    Нередност?
  • 2
    veli7820 avatar :-|
    veli7820

    До коментар [#1] от "acarid": Най-забавният лайтмотив, е че видиш ли как столицата създава едва ли не икономиката на страната, при положение че това идва просто от факта много от фирмите работещи в привинцията централните им офиси да са в София!

    Нередност?
  • 3
    isf1551879015601086 avatar :-|
    NotAvailable

    Скоростен път шеше да бъде последно май, а не магистрала?

    Нередност?
Нов коментар