Зарязаните пътища на България
Трагедията на "Струма" е уникална в мащаба си, но годините на безхаберие и лош контрол са видими всекидневно


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Разследването на трагедията на 31-ия километър на магистрала "Струма" ще продължи дълго. Но едно нещо е ясно отсега: основната причина за смъртта на толкова много хора е огненият ад, разгорял се по неизвестни все още причини в катастрофиралия македонски автобус.
Уникалният мащаб на тази трагедия и обстоятелствата около нея (вечер, на скоростен път, без други превозни средства) може да послужи за отвличане на вниманието от нещо важно: тя не се е случила във вакуум. България, да си го кажем откровено, не е най-безопасното място откъм пътища. Да, слава богу, не всеки ден умират десетки хора по такъв ужасяващ начин, но ето няколко други статистики, за които да се замислим.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
От 7 месеца пътищата на тази държава са зарязани. Контролът по пътищата е занижен значително или никакъв го няма. В резулат на което тази година ще е рекордна по смъртност от пътно транспорни произшествия. Вместо да се предпиемат мерки нищо не се прави. Успоредно с това разбитите мантинели от катастрофите не се подменят, маркировката не се поддържа, спряна е всякаква поддръжка. Инцидентите те първа ще се увеличават!
Лапането/краденето на герберите е само при ин хаус "строежа" на магистрали, не при поддържането на съществуващите.
По тоя повод като човек, който пътува, имам две правила:
- само по навигация;
- никога нощем.
Качвам линк към много интересен анализа за вероятните причини за катастрофата, а именно, че пътищата не се поддържат и интересът към тях (и корупционният вкл) изчезва с пускането им в експлоатация.
https://segabg.com/hot/category-bulgaria/rali-pilotut-dimitur-iliev-pusna-video-analiz-na-tragediyata-na-struma
Коя инфраструктура не е зарязана?
"Но едно нещо е ясно отсега: основната причина за смъртта на толкова много хора е огненият ад, разгорял се по неизвестни все още причини в катастрофиралия македонски автобус." - всички неща са ясни, а причините са известни.
От повече от 30 г. у нас се настани и постоянно се извежда на преден план некъдърността и помиярщината. А ако някой се опита да се противопостави бива обвинен като скандалджия и агресивен.
Погледнете районите около училищата и детските градини. Тротоари - пропаднали, липсващи плочи, ями пълни с вода и кал. Кофи пълни с боклук по шосето.
Всичко това води до неправилно възпитание на хората от деца. Възприемат мърляшкият начин на живот. После го пренасят като резултат от работата си в живота. И ето резултата. После всички търсят неизвестни причини.
До коментар [#1] от "scuby":
Не са зарязани от 7 месеца, а от момента в, който са построени.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.