Няма да има нито един нов мост над Дунав в следващите 6-7 години
Управляващите нямат нито изпълним в близко бъдеще план, нито реална идея за финансирането на подобен проект
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Трети мост на Дунав никога не е бил приоритет нито на българските, нито на румънските управляващи. Това стана ясно след срещата на българските министри на транспорта Николай Събев и на регионалното развитие Гроздан Караджов с румънския им колега Сорин Гриндяну, министър на транспорта и инфраструктурата, в петък. На нея бяха договорени съвместни усилия в различни области - за осигуряване на целогодишен плавателен път по река Дунав, пускане на фериботна линия Русе - Гюргево до юни, облекчаване на движението на пътниците и това между граничните ни преходи още за летния сезон.
Били са обсъдени и плановете на българското правителство да изгради 4 моста между двете страни по Дунав, което е важно предвид отчаянието на русенци, че са инфраструктурно изолирани от България и света, макар да се намират на цели два коридора от европейската трансгранични транспортна мрежа. Но министърът на транспорта Николай Събев заяви, че заради слабия напредък по Меморандума между България и Румъния от 2019 г. тепърва ще бъдат изследвани пет точки, където могат да бъдат построени мостове. Защо това е нужно не стана съвсем ясно, след като идейни проекти за съоръжения отдавна съществуват при Силистра, Оряхово, Никопол и втори мост край Русе.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
За сега румънците си се оправят добре и по техните търговски пътища,пристанища,железници и летища минават 50-100 пъти повече товари от колкото при нас!
Правете Хемус, хИдиоти! Цяло лято мина без един кубик бетон да е излят!
До коментар [#2] от "dobadoba":
Какво пишеш бе. Я провери поне.
До коментар [#3] от "popopo":
Почти всяка седмица минавам покрай АМ Хемус. Какво още да проверявам?..
Искам някой софиянец да ми обясни как това че един мост е стар не пречи на трафика по моста никъде другаде освен на границата в Русе. Не за друго, ама нали в София всички са много умни и образовани, а аз като прост провинциалист като погледна моста, задръстванията на моста са причинени от софийската гранична полиция и софийската митница... И как един ферибот ще реши проблем, създаден от столичаните, а не от моста? Айде, покажете че си заслужавате заплатите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.