Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Абсурдът с летище Пловдив: повече пътници, никакъв наземен транспорт

След 6 февруари пристигащите по въздух ще останат без транспорт до града, въпреки че тази година се очаква пътникопотокът да се утрои

Кацащите на летището са поставени пред възможността да трябва изцяло сами да си организират транспорт до града
Кацащите на летището са поставени пред възможността да трябва изцяло сами да си организират транспорт до града
Кацащите на летището са поставени пред възможността да трябва изцяло сами да си организират транспорт до града    ©  Цветелина Белутова
Кацащите на летището са поставени пред възможността да трябва изцяло сами да си организират транспорт до града    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

След като години наред не може да бъде дадено на концесия и общините около него спорят за това кой да се грижи за летище Пловдив, сега то е напът да изпадне в абсурдната ситуация да остане съвсем без транспорт от и до терминала.

Причината - договорът на досегашния превозвач изтича на 6 февруари 2022 г. и никой не е предприел действия, за да го преподпише или да намери нов превозвач. Самата досегашна транспортна услуга е странна като формат, не отговаря на идеята на развиващ се град за нормална връзка с летището му и има бърза нужда от промяна.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • - 1
    • + 7

    Държавата е лош стопанин - колко пъти ще се уверяваме в това! Май и пловдивското летище ще последва съдбата на софийското - нарочно всичко се съсипва, за да може потенциалните стратегически кандидати да бъдат отблъснати, и след това летището да бъде подарено на "наши хора". Обаче тези, които нарочно го съсипват (в случая, общината и държавата) си правят мечешка услуга сами на себе си, защото от едно лошо работещо летище страда цялата икономика на града и региона.

    Нередност?
  • 2
    cco01538589 avatar :-|
    Jordan Karamalakov
    • - 1
    • + 4

    Очевидно тази история е отражение на основния проблем: хубаво е да имаме услуга, но друг да плаща. Ако Община Пловдив иска това летище да се развива, то тя да си влезе в ролята.
    В качеството си на държавно Летище Пловдив прахосва средства на данъкоплатците, а концесионирането явно няма как да стане. Да, това е дълговременен проблем на национално и регионално равнище, но рано или късно той трябва да се реши.

    Нередност?
  • 3
    b0b069 avatar :-|
    Toni Bonboni
    • - 1

    Пловдив е най-малоумният град в България. Няма толкова хиенска оправда последните 20г. По зле от катун е

    Нередност?
Нов коментар