Ремонтите в София през 2022 и 2023 г.: ред е на булевардите "Каблешков", "Асен Йорданов" и площад "Ал. Невски"

До 2024 г. се очаква продължението към бул. "Филип Кутев", Източната тангента, булевардите "Рожен" и "Копенхаген", а метрото - до 2026 г.

Ремонтът на трамвайната линия по улица "Алабин" приключи скоро, но после се наложи ремонт на ремонта на "Графа"
Ремонтът на трамвайната линия по улица "Алабин" приключи скоро, но после се наложи ремонт на ремонта на "Графа"
Ремонтът на трамвайната линия по улица "Алабин" приключи скоро, но после се наложи ремонт на ремонта на "Графа"    ©  Цветелина Белутова
Ремонтът на трамвайната линия по улица "Алабин" приключи скоро, но после се наложи ремонт на ремонта на "Графа"    ©  Цветелина Белутова

Продължението на бул. "Тодор Каблешков" като част от вътрешния градски ринг, строителство на Източната тангента, доизграждане на булевардите "Рожен", "Копенхаген", още и още метро - този път до "Левски-Г" и "Арена Армеец"... Ако ви звучи като дежа вю, грешката не е у вас. Това са стари обещания на Столичната община, които няма да се случат днес или утре, но все пак редът им приближава. Те са вписани в строителната програма за тази и следващата година, предложена от зам.-кмета по строителството Ангел Джоргов и приета днес от общинския съвет (с един глас "против" от Борис Бонев и БСП "въздържали се").

Какво се очаква тази година

Според програмата тази година ще завърши рехабилитацията на бул. "Асен Йорданов" и "Искърско шосе", която върви от години. В графика е и реконструкцията на площада около храм "Александър Невски", което беше планирано още през 2018 г., заедно с цялата т.нар. "Зона 4". След като общината прекрати договора си с избрания изпълнител "ПСТ груп" обаче, се наложи да провежда отначало обществената поръчка. И тъй като това се случи през август 2021 г., все още няма избран изпълнител, а посоченият от общината срок - декември 2022 г., изглежда доста оптимистичен. Съществува и друг риск - ако площадът не бъде готов до 2023 г., общината да не успее да усвои европарите по програмата. Заедно с ремонта на "Невски" би трябвало да започне и реконструкцията на централните улици "Шишман" и "6-ти септември". Те трябва да са готови до края на 2022 г.

(Кои са най-големите 20 инфраструктурни проекта, колко ще струват и кога са готови вижте в графиката, а *всички планирани ремонти през следващите години по квартали можете да видите в прикачения файл.)

To be continued...

София предвижда да е готова до края на годината и с изграждането на бул. "Тодор Каблешков" до ул. "Луи Айер". И има амбициозния план да продължи "Каблешков" от "Луи Айер" до ул. "Емилиян Станев". Това е заложено да се случи до края на 2023 г. Отново дотогава би трябвало да се случи дългоочакваното изграждане на ул. "Филип Кутев" от ул. "Сребърна" до бул. "Симеоновско шосе".

"Две години досега булевардът беше включван в капиталовата програма на столицата, но и двете предишни години не беше възложен за изграждане от Столичната община, затова за третата поредна година засега съм предпазлив да правя прогнози. Двата етапа на булеварда възлизат общо на 9.45 милиона лева (77.4%, или три около четвърти от приетата от СОС капиталова програма за района)", написа във Фейсбук районният кмет на "Лозенец" Константин Павлов-Комитата по повод плановете за довършването на "Каблешков" и "Кутев".

Източната тангента, която трябва да свързва бул. "Владимир Вазов" със Северната скоростна тангента, също отплава за края на 2023 г., макар и общината да избра строител още през 2020 г.

Доизграждането на "Рожен" и "Копенхаген" също няма да се случи скоро - общината обяви търг за над 30 млн. лв. с тази цел преди два месеца и затова самото изпълнение се очаква за края на 2024 г.

Метрото от "Хаджи Димитър" до "Левски-Г" и от центъра до "Арена Армеец" пък ще бъде факт след поне още четири години.

Малко улици, малко велолаеи

Една малка, но хубава новина е, че общината се е сетила да изгражда улици в т.нар. "нови квартали". В район "Витоша" ще се прави разширение на ул. "Рачо Петков-Казанджията", основен ремонт и преасфалтиране на ул. "Майор Томпсън" от ул. "Драгалевска" до бул. "Черни връх", ремонт на ул. "Сашо Николов-Сладура" от ул. "Борис Руменов" до ул. "Асен Йорданов" в кв. "Кръстова вада", ул. "Йордан Радичков", ул. "Синанишко езеро" и ул. "Проф. Йордан Иванов" в кв. "Драгалевци - Симеоново". Повечето от тях би трябвало да са готови до края на годината.

"Цялата останала част на капиталовата програма, включваща ул. "Сашо Сладура" в "Кръстова вада" от "Борис Руменов" до "Асен Йорданов", кръстовището на "Йордан Радичков" във "Витоша ВЕЦ Симеоново", ремонтът на фасадата и конструктивното укрепване на 120 ОУ за 160 хил. лева и енергийната ефективност на 107 училище за 500 хил. възлиза общо на 1.35 млн. лева (или 11% от капиталовата програма). Единствено за тази част от програмата съм почти сигурен, че ще бъде реализирана изцяло", коментира кметът на "Лозенец".

Добри новини има и за "Овча купел", където ще се прави очакваната с години реконструкция на ул. "Народно хоро", както и за "Илинден", където ремонтът на ул. "Кукуш" и "Йосиф Щросмайер" трябва да напредва.

Сякаш за малко цвят из многото асфалт общината е записала, че планира да прави велоалеи, но колко, къде и кога не става ясно. Миналата година обособените велоалеи са едва 4 км. Друга интересна идея на общината е поставянето на фотоволтаични инсталации в Зоологическата градина и в завода за боклук край село Яна.

Концесии

С друг доклад, който гласува общинският съвет днес, се предложи общината да даде на концесия строителството на плувен басейн на терен в с. Горни Богров, в район "Кремиковци", както и да даде на концесия езерото Световрачене, което се намира в селата Световрачене и Кубратово в район "Нови Искър". Целта, пише в доклада, е да се наемат хора от местното население "чрез привличане на обслужващ концесионния обект персонал". Максимален срок на концесията 25 години с възможност за удължаване.

На концесия тази година се планира да се дадат и междуселищни автобуси от София до Пловдив, Петърч, Тетевен, Пловдив, Етрополе, Елин Пелин, Сливница. А през следващата 2023 г. на концесия се предвижда да се дадат пък линии от София до Ахтопол, Бургас, Варна, Габрово, Джебел, Добрич, Каварна, Крумовград, Кърджали, Перник, Свиленград, Шумен, Смолян, Созопол.
Все още няма коментари
Нов коментар