Продължението на бул. "Т. Каблешков" към "Симеоновско шосе" ще струва 30.5 млн. лв.

Включени са два участъка: от ул. "Сребърна" до бул. "Симеоновско шосе" и от "Луи Айер" до "Черни връх". Строителството ще започне най-рано догодина

По булевард "Черни връх" се образуват дълги задръствания, защото голяма част от хората, живеещи в южните квартали, се придвижват с кола и минават оттам за най-пряка връзка с центъра
По булевард "Черни връх" се образуват дълги задръствания, защото голяма част от хората, живеещи в южните квартали, се придвижват с кола и минават оттам за най-пряка връзка с центъра
По булевард "Черни връх" се образуват дълги задръствания, защото голяма част от хората, живеещи в южните квартали, се придвижват с кола и минават оттам за най-пряка връзка с центъра    ©  Цветелина Белутова
По булевард "Черни връх" се образуват дълги задръствания, защото голяма част от хората, живеещи в южните квартали, се придвижват с кола и минават оттам за най-пряка връзка с центъра    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • Столична община пусна поръчката за рингов булевард "Тодор Каблешков" с връзка с "Черни връх" и "Симеоновско шосе"
  • Това ще струва 30.5 млн. лв, като строителство може да започне най-рано догодина
  • Проектът е важен, защото ще изведе голяма част от трафика от центъра и служи като връзка между южните и източни квартали

Изграждането на ринговия булевард "Т. Каблешков" и връзката му с бул. "Черни връх", а оттам и със "Симеоновско шосе",е проект още от времето на социализма. От 2007 г. насам местната власт в лицето на ГЕРБ постоянно обещаваше изпълнението му и залагаше обекта в капиталовата програма на общината. Чак сега обаче, след десетилетия чакане и дълги отчуждителни процедури, беше обявена обществена поръчка за реалното му случване. Тя е за прогнозните 30.5 млн. лв., които София си осигури чрез заем от ЕИБ през 2020 г.

Най-оптимистично обаче строителството ще започне в началото на следващата година, когато са и местните избори. Първо трябва да се разгледат офертите на кандидатствалите фирми и да се избере най-доброто предложение. В случай че има обжалвания, изграждането на ринговия булевард е възможно да се забави с поне година и да започне през 2024 г. Но иначе общината заложи в строителната си програма амбициозния срок до края на 2023 г. да е готова с продължението към "Черни връх".

Максималният срок за самото изграждане е девет месеца за връзката "Филип Кутев" - "Симеоновско шосе" и още една година за участъка "Т. Каблешков" - "Черни връх".

Проектът е важен, защото ще позволи извеждането на гoлямa чacт oт тpaфиĸа oт цeнтъpа, ще cъздaдe yдoбни връзки между южните и източните ĸвapтaли и може да ocигypи тяxнoтo добро oбcлyжвaнe c гpaдcĸи тpaнcпopт.

Цeлият бyлeвapд "Toдop Kaблeшĸoв" дo бyл."Cимeoнoвcĸo шoce" е предвиден с двe плaтнa пo тpи лeнти и тpaмвaйнo тpace нa caмocтoятeлнo плaтнo пo cpeдaтa. То се предвижда като продължение на трамвая от бул. "Овча купел" до Симеоновско шосе.

Две ключови връзки с трамвай и велоалеи

Поръчката е разделена на две обособени позиции. Едната е за връзката "Т. Каблешков" от ул. "Луи Айер" до бул. "Черни връх" в район "Триадица". Тя се оценява на 17 млн. лв. Тук се включва изграждане северно и южно пътно платно на "Каблешков" с широчина всяко по 9 м, релсов път по средата, широк 7.30 м, еднопосочни велоалеи по 2 м, тротоари средно по 5 м. Дължината на участъка е 1410 м.

Това реално е продължение на завършения вече етап от бул. "България" до ул. "Луи Айер" и е част от вътрешния градски ринг. Съгласно Общия устройствен план, бул. "Тодор Каблешков" се води градска магистрала II клас.

Другата е за участъка през "Филип Кутев" от ул. "Сребърна" до бул. "Симеоновско шосе" в район "Лозенец". Сега е изградено само едното платно на бул. "Филип Кутев", но той трябва да бъде около два пъти по-широк, за да осъществи тази връзка. Общата дължина на бъдещия участък 1.2 км, а прогнозната стойност - 13.5 млн. лв.

Двете платна за движение се предвижда да бъдат 9-метрови, всяко с три ленти по 3 м, като крайната е BUS-лента. По средата е предвиден остров с ширина 7.30 м за бъдещо трамвайно трасе. Ширината на тротоарите ще бъде между 4 и 7 метра, като се предвиждат и две еднопосочни велотрасета с ширина 2 м всяко. Те ще се намират върху тротоара и ще са разделени чрез ивица от легнал градински бордюр, пише в документацията към обществената поръчка.

В момента голяма част от трафика минава през ул. "Могилата". След изграждането на участъка, тя най-сетне ще може да бъде изградена наново и да се използва като вътрешноквартална улица, по която да се движи градски транспорт.

Критерии

Срокът за подаване на заявления за участие от фирми е 18 юли. Това значи, че те ще имат едва месец, за да подготвят своите оферти. Най-голяма тежест има предложената цена (60 т.), следвана от оценката на техническите показатели (30 т.) и предложения срок за изпълнение (10 т.).

Участниците трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя към Камарата на строителите, да са реализирали минимален общ оборот от 15 млн. лв за изминалите три финансови години, да имат доказан опит в строителството и по-специално в изграждането на улици и булеварди в градски условия.

Третият градски ринг

Бул. "Тодор Каблешков"е замислен като част от тpeтия гpaдcĸи pинг и зaeднo c бyл. "Г.M.Димитpoв"и бyл. "Aceн Йopдaнoв" осигуряват връзката между южните и източните квартали. Ocвeн тoвa пpecичa вcичĸи вaжни paдиaли нa Coфия - бyл. "Цap Бopиc III", бyл. "Бългapия", бyл. "Чepни вpъx", Cимeoнoвcĸo шoce, бyл. "Дpaгaн Цaнĸoв, бyл. "Цapигpaдcĸo шoce" и бyл. "Шипчeнcĸи пpoxoд" (a в бъдeщe, cлeд изгpaждaнeтo нa Изтoчнa тaнгeнтa - и бyл. "Бoтeвгpaдcĸo шoce" и бyл. "Bлaдимиp Baзoв").
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    asdfghj avatar :-|
    asdfghj
    • + 1

    Този булевард ще съкрати доста пътя между кварталите, отделно ще намали и емисиите значително от излищно обикяляне, но на лумпените герб не им излиза сметката и за това го забатачиха толкова години.. малоумници тотални…

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал