Старите кандидати поискаха и новите поръчки за зимна поддръжка за 277 млн. лв.

Преобладават големите познати любимци на ГЕРБ като "Хидрострой" на Велико Желев, фирми на Григор Иванов, "Грома холд" и ПСТ

Зимното почистване на републиканската пътна мрежа влезе в отделни обществени поръчки с идеята да може да се гарантират все пак някакви дейности за идващия сезон
Зимното почистване на републиканската пътна мрежа влезе в отделни обществени поръчки с идеята да може да се гарантират все пак някакви дейности за идващия сезон
Зимното почистване на републиканската пътна мрежа влезе в отделни обществени поръчки с идеята да може да се гарантират все пак някакви дейности за идващия сезон    ©  АПИ
Зимното почистване на републиканската пътна мрежа влезе в отделни обществени поръчки с идеята да може да се гарантират все пак някакви дейности за идващия сезон    ©  АПИ
Темата накратко
  • Срокът на договорите за снегопочистването е седем месеца. В повечето кандидатът е един и като цяло конкуренцията е слаба.
  • Пуснати са поръчките за четири от шестте региона в страната, както и за автомагистралите.
  • Държавната "Автомагистрали" отново иска да чисти магистралите, като често е единствен кандидат.

"В обявените процедури е разширен кръгът на възможните участници в тръжните процедури." Така от Министерството на регионалното развитие, които са принципал на Агенция "Пътна инфраструктура", обявиха пускането на новите обществени поръчки за зимна поддръжка на 22 август. Това e първата по-голяма поръчка (извън предстоящите мегатъргове за 2.4 млрд. лв. за три години ремонт) след месеци суша и след като старите договори на АПИ за този дейност бяха ползвани за раздаване на основни ремонти без състезание за милиарди.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Срокът на договорите за снегопочистването е седем месеца. В повечето кандидатът е един и като цяло конкуренцията е слаба.
  • Пуснати са поръчките за четири от шестте региона в страната, както и за автомагистралите.
  • Държавната "Автомагистрали" отново иска да чисти магистралите, като често е единствен кандидат.

"В обявените процедури е разширен кръгът на възможните участници в тръжните процедури." Така от Министерството на регионалното развитие, които са принципал на Агенция "Пътна инфраструктура", обявиха пускането на новите обществени поръчки за зимна поддръжка на 22 август. Това e първата по-голяма поръчка (извън предстоящите мегатъргове за 2.4 млрд. лв. за три години ремонт) след месеци суша и след като старите договори на АПИ за този дейност бяха ползвани за раздаване на основни ремонти без състезание за милиарди.

Отворените в петък оферти обаче показват, че кръгът не е бил особено широк - повечето кандидати са същите, които участват във въпросните порочни четиригодишни договори за пътна поддръжка, сключени при управлението на ГЕРБ.

На 2 септември са били отворени офертите за четири от общо петте района, на които е разделена страната - Северозападен, Североизточен, Югоизточен, Южен централен и Югозападен. Всеки един от тях е разделен на четири или пет областни пътни управления, за които строителите могат да подават оферти (например ОПУ Монтана, ОПУ Пловдив, ОПУ Бургас и т.н.). Поръчките са за общо над 200 млн. лв. без ДДС, а след като бъдат отворени офертите и за Северен централен район в сряда, стават общо за почти 240 млн. лв. Срокът на договорите за снегопочистването е седем месеца. Целта е до ноември да бъдат избрани изпълнители, за да има някаква подготовка за зимния сезон.

И за магистралите

Още 76.8 млн. лв. без ДДС прогнозно са заделени за зимното почистване на магистралите "Хемус", "Тракия", "Марица" и "Струма". И там кандидатите са почти същите като тези, които искат да поддържат пътищата по области (виж таблицата).

Сегашният "чистач" на магистралите - държавната "Автомагистрали", е единствена, поискала частта на "Хемус" около София и "Тракия". Дружеството участва и в конкуренция с две компании и за автомагистрала "Марица", все от кръга компании на Велико Желев.

Обикновено зимното почистване е включено в многогодишните поръчки за ремонт и поддръжка, но новият служебен регионален министър арх. Иван Шишков реши да отдели снегопочистването за тази зима. Причината, която цитира той, е, че големите поръчки са свързани с разбиването на монопола в пътното строителство и евентуално - с дълги обжалвания.

Това, което се случи в действителност дотук, обаче е следното: ръководството на АПИ обяви тихо обществени поръчки за 2.4 млрд. лв. за поддръжка и ремонт на пътищата на 10 август. Малко след това Шишков смени управителния съвет, но не промени процедурите. 12 дни по-късно вече смененото ръководство на АПИ пусна поръчките за зимна поддръжка по скоростната писта - кандидатите разполагаха с две седмици да подадат оферти. И тук особени разлики с печелившите при ГЕРБ няма.

Кандидатите в Северозапада

Северозападният район е разделен на 5 областни пътни управления (ОПУ), като прогнозната стойност за всички общо е 43 млн. лв. За повечето от управления са подадени по една или две оферти:

  • ОПУ Видин - една оферта

Единствен кандидат е Обединение "Видин", в което влизат "ПСТ Видин", "Пътперфект" и "БКС-Бъдинстрой". Консорциум, в който влизат първите две фирми, държеше договора за пътна поддръжка от "големите поръчки" за периода 2019-2020 г., отново за Видин. "ПСТ Видин" е свързана с "ПСТ груп", която се свързва с ПИБ.

  • ОПУ Враца - пак една

Обединение начело с "ПСТ груп" е единствен кандидат и за тази позиция, като държеше и предишния договор. Индикативната стойност е 10.2 млн. лв. без ДДС за поддържането на 650 км.

  • ОПУ Монтана - три оферти

Тук офертите са три, като новите са "Автомагистрали Хемус" (близка до "Джи Пи") и "Стефстрой 2010". Другият кандидат е "Пътинженеринг-М", който в обединение с "Нивел строй Брезник" и "Пътища М" (първата и третата фирма отново са от орбитата на ПСТ) и вече имаше сключен договор за пътната поддръжка на Монтана до 2024 г. Прогнозната сума на поръчката е 7.8 млн. лв. без ДДС за 615 км пътна мрежа.

  • ОПУ Ловеч - две оферти

Консорциум от "Виастрой" и "Пътперфект-Т" (на Григор Иванов), както и "Мегаинвест-холд" са подали оферти. Индикативната стойност на поръчката е 8.5. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е малко над 732 км. И тук АПИ има предишен договор с "Виастрой" и "Пътперфект" за поддръжката на Ловеч.

  • ОПУ Плевен - една

Само "Новако строй" е кандидатствала за района. Фирмата е в обединение с "Виастрой" и ПСТ е държала последния договор за поддръжка в Плевен. Прогнозната стойност е 9 млн. лв. без ДДС за близо 794 км пътища.

Североизточен район за 27.8 млн. лв.

Включва Варна, Добрич, Търговище и Шумен. Отново за всяка позиция има предимно по един кандидат:

  • ОПУ Варна - две познати

Кандидатствали са "Пътища и мостове" (на Росен Колелиев) и обединение "ПП Варна 2018", в което влизат "Инжстройинженеринг", "Автомагистрали София", "Хидрострой" и "Инфра експерт". Обединението е свързано с Велико Желев (50%) и Пламен Стилиянов (50%) и е спечелило пътната поддръжка на Варна през 2019 г.

"Пътища и мостове" пък беше в консорциума за поддръжката на Добрич. Сега пак кандидатства, но има конкурент - консорциум между "БГ ленд ко" и "Стилстрой-М". Прогнозната стойност е 6.6 млн. лв. без ДДС за зимното поддържане на 647 км.

  • Една за ОПУ Търговище

Кандидатствала е "Пътинженерингстрой-Т" (Григор Иванов), която е печелила в консорциум пътната поддръжка на Разград. Прогнозната стойност е 6.6 млн. лв. без ДДС за зимното почистване на около 523 км.

  • ОПУ Шумен

Отворена е офертата на ПП ШУМЕН с участници "Инфра експерт" и "Пътстрой ВДХ", и двете от орбитата на "Хидрострой" на Велико Желев. Индикативната стойност е 7 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е 576 км.

Югоизточен район - 35.5 млн. лв.

  • За Бургас

са подадени две оферти. Едната е на консорциум "ТРП Бургас 2022", с участници отново "Пътстрой ВДХ", "Инфра експерт", "ПСТ груп" и "Трейс груп холд", като подобно обединение и досега държеше региона. Тук има нов конкурент - софийската "БГнова". Прогнозната стойност е 12.1 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е близо 1133 км.

  • ОПУ Сливен - една оферта

Оферта е подала "Пътно поддържане - Сливен", която е от орбитата на "Биндер" на Веселин Георгиев (известен като Батко). Фирмата е печелила в консорциум с "Берко-90 - Берковски и сие СД" поддръжката на пътя. Договорът е бил сключен през 2020. Индикативната стойност сега е 7.8 млн. лв., за зимната поддръжка на 535 км републикански пътища.

  • Стара Загора - отново един кандидат

Това е обединение" Поддържане 2022", в което са "Трейс груп холд " и "Трейс БГ". Прогнозната стойност е 10.2 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е 803 км. Компанията на Николай Михайлов традиционно държи региона.

  • Ямбол - две

Едната е от "Пътно поддържане - Сливен" (отново от орбитата на Батко), а новият кандидат е "Трейс груп холд" и "Трейс БГ".Индикативната стойност на поръчката е 5.3 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е 596 км.

Още 48 млн. лв. за Южен централен

  • Кърджали - една

Тя е от "Поддържане Кърджали", в което участват "ПСП строй" и "Пътстройиженеринг". Втората е свързана с бизнесмена, чиито фирми отговарят и за голяма част от сметосъбирането в София - Румен Гайтански-Вълка. Фирмата отговаря и за пътната поддръжка в Кърджали. Прогнозната стойност на позицията за зимно почистване е 8 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е 649 км.

  • Пазарджик - три

Това са "Еко-хидро-90", "Мегаинвест-холд" и "Еропейски пътища" (от групата на "Грома холд". Индикативната стойност е 8.5 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е почти 697 км.

  • Пловдив - отново една

Офертата е на "Европейски пътища" на Христо Савев, която и досега имаше договор за пътната поддръжка в Пловдив. Прогнозната стойност е 13.3 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е близо 933 км

  • Смолян - три оферти

Те са на консорциум "ЗИМНО 2022", с участници "ИСА 2000" и "БАКС 99"; консорциум "Зимно поддържане област Смолян", в което са: "Грома холд" и "Роуг 1". Отделно оферта е подала "Инфраинжстрой". Обединение около "Грома холд" на Христо Савев досега отговаряше за пътната поддръжка в Смолян. Прогнозната стойност на поръчката е 7.8 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е 539 км.

  • Хасково - две оферти

Кандидати са свързаните с Велико Желев АБ (с досегашен договор за пътното поддържане) и "Инфра експерт", заедно с "Обонато билд" и ЗМБГ. Индикативната стойност е 10.5 млн. лв. без ДДС, а дължината на пътната мрежа е 1011 км.

Повече, но от същото за Югозападен срещу 45.7 млн. лв.

  • За София са подадени три оферти

Те са на Обединение "ОПУ София 422", в което влизат три фирми, собственост на "Геотехмин" - "Геострой", "Пъстрой-92" и "Бекастрой". Други оферти са тази на АБ, както и на обединение "ПП София" - същото, което отговаря за пътната поддръжка на София. То се състои от "Инфра експерт", "Обонато билд" и ЗМБГ. Вторият и третият кандидат са свързани с Велико Желев, а третият и с "Джи Пи" и Кирил Домусчиев. Индикативната стойност е 21.9 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е 1331 км.

  • Три и за Благоевград

Те са на "Бетон, "Мегаинвест-холд" и консорциум от "Грома холд", "Водно строителство-Благоевград" и БКС. Прогнозната стойност е 10.9 млн. лв. без ДДС за поддържането на близо 653 км.

  • Кюстендил - три

Тук пак се състезават "Мегаинвест-холд", и обединение "Нивел-ПП", с участници "Нивел строй" и"Пътно поддържане Кюстендил". Другата оферта е на "Георесурс". Индикативната стойност е почти 7 млн. лв. без ДДС за поддържането на 570 км.

  • Една за Перник

Единствен кандидат е обединение "Югозападни пътища Перник 2022", в което участват: "ГМ роуд" на Георги Манолов и "Лиел констракшън", собственост на "Стройинженеринг". Прогнозната стойност е 5.9 млн. лв. без ДДС. Дължината на пътната мрежа е 533 км.

Все още няма коментари
Нов коментар