Зимно почистване в Северен централен: само от фирми на Григор Иванов и Велико Желев

Досегашните играчи са подали по една оферта във всяко от петте пътни управления в региона на обща стойност 38 млн. лв.

Въпреки че от МРРБ обявиха, че ще направят опит за разширяване на кръга на възможните участници в тръжните процедури, различни кандидати и нови оферти не се появиха
Въпреки че от МРРБ обявиха, че ще направят опит за разширяване на кръга на възможните участници в тръжните процедури, различни кандидати и нови оферти не се появиха
Въпреки че от МРРБ обявиха, че ще направят опит за разширяване на кръга на възможните участници в тръжните процедури, различни кандидати и нови оферти не се появиха    ©  АПИ
Въпреки че от МРРБ обявиха, че ще направят опит за разширяване на кръга на възможните участници в тръжните процедури, различни кандидати и нови оферти не се появиха    ©  АПИ
Темата накратко
  • Поръчките бяха проведени по ускорена процедура, за да се подготвят пътищата за зимния сезон.
  • Кандидатстването беше до 1 септември, а срокът на договорите е 7 месеца.
  • За всяко от петте пътни управления в района е подадена само една оферта - от досегашните изпълнители на пътната поддръжка.

На 7 септември бяха отворени офертите за последния район от общо шест, на които е разделена страната - Северен централен район, за зимна поддръжка на пътищата. Подобно на останалите, и този регион е разделен на 5 областни пътни управления (ОПУ) - Велико Търново, Русе, Силистра, Габрово и Разград, като строителите подават оферти за всяко от тях.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Поръчките бяха проведени по ускорена процедура, за да се подготвят пътищата за зимния сезон.
  • Кандидатстването беше до 1 септември, а срокът на договорите е 7 месеца.
  • За всяко от петте пътни управления в района е подадена само една оферта - от досегашните изпълнители на пътната поддръжка.

На 7 септември бяха отворени офертите за последния район от общо шест, на които е разделена страната - Северен централен район, за зимна поддръжка на пътищата. Подобно на останалите, и този регион е разделен на 5 областни пътни управления (ОПУ) - Велико Търново, Русе, Силистра, Габрово и Разград, като строителите подават оферти за всяко от тях.

Прогнозната стойност за всички 5 пътни управление в Северен централен район е общо 38 млн. лв. За разлика от останалите райони, в които имаше управление с по две оферти, тук за всички пет е подадена само по една оферта. Без особена изненада всички оферти са от фирми от групата на търговищкия бизнесмен Григор Иванов - собственик на "Пътинженерингстрой-Т", близък до силния в строителния сектор шеф на групата "Хидрострой" Велико Желев, който е сред фаворитите на АПИ и "Автомагистрали" и при раздаваните аванси за "Хемус".

На 2 септември бяха отворени офертите за останалите пет района - Северозападен, Североизточен, Югоизточен, Южен централен и Югозападен, и за магистралите. Повечето кандидати и в тези четири района са същите, които участваха и в порочни четиригодишни договори за пътна поддръжка, сключени при управлението на ГЕРБ.

Обикновено зимното почистване е включено в поръчките за ремонт и поддръжка или така наречените ТРП, но тъй като големите поръчки са свързани с разбиването на монопола в пътното строителство и евентуално - с дълги обжалвания, служебният министър Иван Шишков реши да отдели снегопочистването за тази зима. Така според него трябваше да се спрат дейностите по порочните стари договори, където държавата е в спор за над 2 милиарда лева плащания.

Поръчките за шестте района са на обща стойност почти 240 млн. лв. и се проведоха по ускорена процедура, като за подаване на оферти срокът беше 2 седмици. Целта на новото ръководство на АПИ е до ноември да бъдат избрани изпълнители, за да има някаква подготовка за зимния сезон. Срокът на договорите е седем месеца. Общо почистването на 20 хил. км републиканска пътна мрежа ще излезе около 280 млн. лв.

Любимото дуо

За пътното управление във Велико Търново единствената подадена и отворена оферта е на "Пътни строежи - Велико Търново". Дружеството е съсобствено на Григор Иванов (66%) и още по-известния строителен собственик и бивш шеф на АПИ Велико Желев (34%). Пътната мрежа е 937 км, а индикативната стойност на поръчката е 11.9 млн. лв. Фирмата на Иванов и Желев е подала оферта и за пътното управление в Габрово, където за поддръжка на 519 км пътища се предвиждат 7.6 млн. лв. (без ДДС).

През 2019 г. "Пътни строежи - Велико Търново" печели обществена поръчка на АПИ за поддръжка на пътищата във Велико Търново за 23 млн. лв. По същото време договор е подписан и за пътната мрежа в Габрово с консорциум, в който мажоритарно участие има същата фирма на Иванов. Там сумата е наполовина - 12 млн. лв.

Фирмите, собственост на Иванов и Желев, често участват и в консорциуми, като пресен пример е тунелът под Шипка. Така се случва и с поддръжката на пътищата от пътното управление в Разград с прогнозна стойност 6.4 млн. лв. (без ДДС).

Там единствената подадена оферта е от консорциум - "ТРП Лудогорие 2019". В консорциума с равни дялове по 40% са фирмата на Григор Иванов "Пътинженерингстрой-Т" и "Битумина ГмбХ - БЪЛГАРИЯ", която се свързва отново с Велико Желев. Това е фирмата, която се сдоби с огромен парцел в центъра на София малко след получаването на авансите по "Хемус". Останалите 20% се държат от "Строймонтаж" на Камен Василев. Консорциумът е регистриран още в края на 2019 г., а единственият подписан договор с него е от март 2020 г. - отново за пътна поддръжка в Разград за 12.8 млн. лв.

Още от същото

За поддръжката на 497 км в Пътно управление - Русе, е отворена офертата на "Пътинженеринг". Прогнозната стойност за работата през идните 7 месеца е 5.9 млн. лв. "Пътинженеринг" е добре познат играч и тук, като през 2020 г. АПИ сключва договор с дружеството за поддръжка на пътищата в Русе за 12.6 млн. лв.

Положението в Силистра не е различно. Приблизително толкова, колкото в Русе, са и километрите, които ще трябва да бъдат почиствани и обработвани през зимата - 506 км, а индикативната стойност е 6.2 млн. лв. Тук отново има една подадена оферта и тя е на "Пътперфект-Т" - отново дружество от групата на Иванов "Пътинженерингстрой-Т". "Пътперфект-Т" има сключен договор за поддръжка на пътищата в Силистра за 13.7 млн. лв. от март 2020 г.

Все още няма коментари
Нов коментар