"Автомагистрали" пази в тайна дали "Хемус" се строи сега и ползва ли чужди фирми
За незаконното превъзлагане продължават да се плащат пари на частни фирми, а държавното дружество не иска данъкоплатците да знаят как харчи средства
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Държавната компания "Автомагистрали" не казва дали възложеното ѝ строителство на магистрала "Хемус" продължава, защото частните подизпълнители ѝ забраняват. Това става ясно от отговори по реда на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) до "Капитал", подписани от изпълнителния директор Иван Станчев.
Въпросът е дали в момента магистралата се изгражда с капацитет на трети лица и ако да, кои са те и по какви договори. Това е част от инхаус схемата, по която "Автомагистрали" може да продължава да заобикаля закона, като разчита на чужд капацитет. Съгласно законодателството инхаус възлагането се прави от държавна институция на държавна фирма, която е задължена да го свърши, без да превъзлага на частни компании. Фирмата сключи два договора за изграждане на "Хемус" по инхаус процедура, в която няма право да използва подизпълнители.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.