🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

България вероятно ще има проблем с EK заради "Струма" през дефилето въпреки твърденията на Шишков

Старият ОВОС, който служебният кабинет бързаше да "спаси", не е одобрен от Брюксел, а и ново решение на Съда на ЕС може да постави под въпрос решението за частично строителство на лота

"Струма" през Кресненското дефиле е казус, с който държавата не успя да се справи години наред, защото не се съобразяваше с екологичното законодателство и процедури
"Струма" през Кресненското дефиле е казус, с който държавата не успя да се справи години наред, защото не се съобразяваше с екологичното законодателство и процедури
"Струма" през Кресненското дефиле е казус, с който държавата не успя да се справи години наред, защото не се съобразяваше с екологичното законодателство и процедури    ©  Надежда Чипева
"Струма" през Кресненското дефиле е казус, с който държавата не успя да се справи години наред, защото не се съобразяваше с екологичното законодателство и процедури    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Регионалният министър Шишков направи първа копка на пътен възел "Кресна", за да "спаси ОВОС-а" за отсечката.
  • Европейската комисия обаче очаква нов ОВОС за този участък от "Струма", така че не е ясно защо държавата избърза с подписването на договорите.
  • Ново решение на Съда на ЕС поставя под въпрос законността на този подход "на парче" на служебния кабинет.

На 16 май 2023 г., без особено дълго предизвестие и реклама, служебният регионален министър направи първа копка на пътен възел "Кресна". Той е част от т.нар. лот 3.2 от магистрала "Струма", по-известен като отсечката през Кресненското дефиле. От години обаче има спорове от къде да минава трасето на тази част от магистралата и строителството й не може да започне. Иначе прогнозно изграждането й струва над 1 млрд. лв., като част от финансирането трябва да дойде от оперативните програми на Европейския съюз.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    npy1513927076545088 avatar :-|
    Georgi Aenski

    Нещо не е така както го пишете.

    Към момента са разписани договорите за трасе 3.2.1 и трасе 3.2.2.
    Които са за ляво от кресна посока София-Атина от 375 км до 389 км от 389 до 399. Едното на ГБС другото на Грома. Всичко

    Тези договори са от Симитли до Кресна отново пиша, ляво трасе посока София-Атина.

    Има други 2 поръчки, които са за нови проучвателни проекти за това, как би следвало да се изгради ДЯСНОТО трасе.

    Не подлъгвайте с подобни статии.

    Като ангажиран както към самото дефиле заради туризма, така и към инфраструктурните фирми, защото работя в сектора, се натъквам наистина на изключително странни сигнали давани както от вас, 4-тата власт, така и от самата изпълнителна власт.
    Превърнахте всичко в голяма говорилня в която непрекъснато се обяняват тотални нелепости. Сектора блокира тотално, всички живущи около дефилето препитаващи се в региона треперят ше я има или няма да я има тая магистрала, а вие продължавате и продължавате да бълвате гръмки заглавия и уклончиви статии(Вие-журналистите).

    Нередност?
Нов коментар