На кого върши работа градският транспорт в София

Защо третият лъч на метрото няма връзка с летището

Светла Енчева е блогър, социолог, активист в областта на човешките права. Завършила е специалност "Философия" през 1998 г. Преподавала е социология в Югозападен университет "Неофит Рилски" от 1998г. до 2009г. От 2009г. до 2015г. работи като анализатор в Социологическата програма на Центъра за изследване на демокрацията. От 2015 посвещава усилията си основно на Marginalia.

Текстът е публикуван първо в сайта marginalia.bg и е препечатан с разрешението на авторите.

Строежът на третия лъч на метрото затрудни движението на автомобилите и част от градския транспорт в центъра на София за години напред. Продължителните неудобства обаче имат за цел дългосрочни удобства. Най-сетне хората от квартали като "Овча купел" и "Левски" ще имат удобен транспорт до центъра. Изграждането на метро е най-сериозната публична инвестиция в северните квартали на столицата, които като цяло стоят вън от градоустройствените приоритети.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


37 коментара
  • 1
    liubopitkovski avatar :-|
    liubopitkovski

    Абсолютно логични и обосновани въпроси задава авторката. Както първи и втори метродиаметри се свързват в Обеля и правят "лупинг" така биха мобли и втори и трети при летището.

  • 2
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    Няма страшно, Великият Командир (да се свети името му) ще разпореди да ги свържат, та той оня ден всички палатки и кемпери в страната оправи, камо ли две спирки :)

  • 3
    dun avatar :-|
    dun

    много по-ключов въпрос е защо летището не е свързано с ЖП връзка - освен превоза на пътници съществено е че горивата щаха да бъдат доставяни чрез много по надеждния и сигурен ЖП транспорт - тези неща бяха изисквани преди много години когато се планираше изграждането на летището, но импотентността на вземащите решенията в държавната адмнистрация и тук е налице!

  • 4
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън

    Дрън дрън. Вагоните по линия 2 до летището и сега са празни, авторката обаче иска да потрошим още 200 млн че да докараме още една линия там... За да пътува и тя с по 3-4 човека във влак. има 2 недомислици в метромрежата: - че двете линии в люлин се засичат, вместо едната да свършва в непостроенната обща влакова и метрогара обеля. Запади тази недомислица не можем да свалим интервала на движение повече от сега и влаковете по първа линия са претъпкани - че първа линия не минава по цариградско шосе - софиянски избра тъп маршрут по драган цанков, заради едни 500 метра готов тунел... А цариградско се задъхва

  • 5
    zxp53317185 avatar :-|
    zxp53317185

    [quote#4:"Батков-вън"]Вагоните по линия 2 до летището и сега са празни[/quote]

    една от причините за това е, че метрото не минава през терминал 1 (доста глупаво според мен). Като цяло въпросът за връзката с Линия 3 е много логичен и на място, като допълнение трябва да се каже че до летището изникват доста нови офис сгради до които също ще трябва да има удобен транспорт.

  • 6
    ocd1458146131492088 avatar :-|
    Galeto

    az lichno ne vijdam smisyl da se harchat pari za direktna vryzka mejdu bedni kvartali i letishte, ili vyobshte daden raion i letishte, za men oshte e neqzno zashto ima metro do letishteto izobshto, avtobusyt ot centyra do letishteto beshe napylno dostatychen, za da se otseqt pytnicite za letishteto ot tezi koito polzvat avtobusa kato alternative na standartnata liniq prosto trqbva da se uvelichi cenata na bileta tochno za tazi liniq

  • 7
    vladislav_paunov avatar :-|
    Molotov

    Циганите във Враждебна и Христо Ботев - най-пеканите роми на Балканите! Фъндъвкова да не се шашка. Обещаха да изнасят релсите през квартала - най-много по некоя шахтичка и вторични суровини от Суходол :)

  • 8
    gullwing avatar :-|
    gullwing

    Идеята и картинките изглеждат убедително, но има един прост въпрос. Какъв пътникопоток се очаква при така изградената отсечка? Ще може ли тя да се изплати? Имам силни съмнения като знам колко и от каква черга хора обитават въпросните квартали. Само им е за летището.

    Но ако има нужда от транспортна връзка с малко натоварване - защо да не се пусне обикновен рейс? Че в София има къде-къде по-населени квартали, до което метрото не стига ...

  • 9
    shilliew avatar :-|
    shilliew

    Ето така от расизма и сегрегацията потърпевши са не само преките им жертви. По един или друг начин потърпевши са всички. Защото, ограничавайки другите, ограничаваме и собствените си възможности.
    ----------------------------------
    Надявам се, че под "расизъм и сегрегация" и останалото се разбира И (!) отношението на циганите към българите. Заради грубото поведение на 90% от тях през столетията винаги ще има черно петно върху циганската общност. Затова е нормално българите да не гледат с добро око към тях и да търсят начини да не минават покрай тези места. Никога не съм виждал ром да купува билет за градския транспорт (тези, които го правят, са толкова малко, че са редки като бели лястовици). Какво говорим за връзка с летище.

  • 10
    gun avatar :-|
    gun

    Един от възможните отговори на въпроса на авторката е: Защото София със сигурност ще се развива в източна посока и един ден метрото със сигурност ще стигне до бъдещи градски квартали като Елин Пелин. Именно тази линия ще осъществи развитието в източна посока. А и не е нужно от всички страни да има достъп до летището - човек не лети всеки ден, така че 40 минути или 20 минути са все едно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал