На кого върши работа градският транспорт в София

Защо третият лъч на метрото няма връзка с летището

Светла Енчева е блогър, социолог, активист в областта на човешките права. Завършила е специалност "Философия" през 1998 г. Преподавала е социология в Югозападен университет "Неофит Рилски" от 1998г. до 2009г. От 2009г. до 2015г. работи като анализатор в Социологическата програма на Центъра за изследване на демокрацията. От 2015 посвещава усилията си основно на Marginalia.

Текстът е публикуван първо в сайта marginalia.bg и е препечатан с разрешението на авторите.

Строежът на третия лъч на метрото затрудни движението на автомобилите и част от градския транспорт в центъра на София за години напред. Продължителните неудобства обаче имат за цел дългосрочни удобства. Най-сетне хората от квартали като "Овча купел" и "Левски" ще имат удобен транспорт до центъра. Изграждането на метро е най-сериозната публична инвестиция в северните квартали на столицата, които като цяло стоят вън от градоустройствените приоритети.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове