Докъде сме с влаковете

До Пловдив няма да се стига нито за половин, нито за един час скоро, а Северна България може да забрави за нови линии за много дълго време

Проектната скорост за конвенционални влакове (каквито не са тези на снимката) по София-Пловдив е 160 км.ч. Цялата линия ще бъде готова някъде около 2022 г.
Проектната скорост за конвенционални влакове (каквито не са тези на снимката) по София-Пловдив е 160 км.ч. Цялата линия ще бъде готова някъде около 2022 г.
Проектната скорост за конвенционални влакове (каквито не са тези на снимката) по София-Пловдив е 160 км.ч. Цялата линия ще бъде готова някъде около 2022 г.    ©  Юлия Лазарова
Проектната скорост за конвенционални влакове (каквито не са тези на снимката) по София-Пловдив е 160 км.ч. Цялата линия ще бъде готова някъде около 2022 г.    ©  Юлия Лазарова

Да напишеш, че от София до Пловдив с влак ще се стига за половин час, е гаранция за успех в интернет медиа. Идеята да свържеш двата най-големи града с бърз влак, който да ги превърне де факто в бизнес-клъстър, е толкова примамлива и стара, че всяка дори бегла надежда в тази посока буди любопитството на хората.

Цялата новина избухна от в. "Марица", която съобщи че тестов влак е достигнал по линията Стамболийски-Пловдив скорост от 226 км./ч. "По цялото трасе пък композицията е поддържала средна скорост от 180 км/ч.", пише в публикациите по темата, които не се позовават на никакъв източник.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
24 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivanko77 avatar :-|
    ivanko77
    • - 7
    • + 12

    За това пък си имаме интермодално метро! Най-лошото е че турците съвсем скоро ще приключат с бързата връзка за близкия изток и вместо да возим товари по ЖП пак ще ги качваме на камиони.

    Нередност?
  • 2
    zenola avatar :-|
    zenola
    • - 4
    • + 18

    Северна България е съвсем изоставена откъм инфраструктура. Липсата на истинска инфраструктурна политика (извън парадирането с усвояване на евросредства и рязането на лентички) е доста очевидна.

    Нередност?
  • 3
    emilm13 avatar :-(
    emilm13
    • - 26
    • + 6

    Да се инвестира в конвенционален жп транспорт в 21 век?! Мъск пуска до 3 години транспорт по тръби (евтин, високоскоростен, еко...). Глупаво е да вървим все след опашката и да се опитаме да настигнем някой си! Направете нещо иновативно, все още има научно-технически кадри (но скоро ще измрат!).

    Нередност?
  • 4
    lalleen avatar :-(
    lalleen
    • - 4
    • + 11

    Северна България кучета я яли... Просто не мога да си обясня, защо след като построиха магистрала София -Бургас, сега им строят ЖП линия София-Бургас - да дублира магистралата - вместо да направят един път на юг и един на север....

    Нередност?
  • 5
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 5
    • + 12

    [quote#2:"zenola"]Северна България е съвсем изоставена откъм инфраструктура[/quote]
    Щото е хълмиста. Няма два равни метра.
    В Южна всичко е поле-само хвърляш чакъла и асфалтираш полето.
    В Северна трябват естакади, тунели, насипи....

    Нередност?
  • 6
    ausbilder avatar :-|
    ausbilder
    • + 10

    Моля журналистите от Капитал да проверят с какви скорости реално се движат влаковете по обявената за почти завършена отсечка Пловдив - Септември. Доста често пътувам между София и Пловдив с бърз влак и досега по никакъв начин не съм забелязал видимо увеличение на скоростта. Единственото подобрение, което се усеща е намаляването на шума (тракането на колелета) при движение по новия релсов път. Няма да споменавам и за безумните изчаквания по различни гари (особено Септември)!!!

    Нередност?
  • 7
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • + 9

    Междувременно хоратя проектират хайпърлууп между Виена и Братислава, ко праим?

    Нередност?
  • 8
    resurrected avatar :-|
    resurrected
    • - 7
    • + 8

    До коментар [#4] от "lalleen":

    Защото пристанището в Бургас е много по-разработено и иконимически изгодно да се свъже с останалата част на Европа, от колкото това във Варна. Инвестира се там, откъдето има приходи, а не на принципа "за всички да има".

    Нередност?
  • 9
    messera avatar :-?
    Willy Messerschmitt
    • + 6

    За да настигнем Европа в бързите влакове -ще трябва да се инвестира поне 10 години.И поне по милиард лева годишно?!Тъжно е но това няма как да се случи.

    Нередност?
  • 10
    grigoo avatar :-|
    grigoo
    • - 1
    • + 9

    Отдавна трябваше да се продаде това комунистическо БДЖ. Тия са толкова некадърни, че няма накъде повече. Малоумни и некадърни крадци. Влакове с 200км/ч :))))))))) Това в бдж никога няма да се случи и да налеят 200 милиарда, пак ще се откраднат и пак ще движат с 4 счупени машини, които могат да се запалят всеки момент.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал