Мнения Daily: Саудитското кралство е дълбинен развъдник на тероризъм

И още: Железниците могат да спрат войната на пътя; Атаката на Меркел срещу САЩ е само предизборна

Дебютът на Тръмп в Саудитска Арабия показва липса на морален интегритет.

Тръмп и Близкият изток


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • - 5
    • + 4

    Трайчо виждал ли е железницата на карта?
    Ако не е, кажете му че концепцията на железницата е била да спира във всяко населено място, правена е евтина, като са заобикаляли всяко баирче. Като резултат железницата е много нагъната, което не позволява високи скорости, дължината е по-голяма, има по-големи амортизации, разхода на изминат километър е по-голям. Това са неща които би трябвало да знае от обща култура дори без да е железничар. Та така... железницата има бъдеще, но само ако се изгради наново. Пари за това обаче няма - нито за отчуждаване, нито за самото изграждане.

    Нередност?
  • 2
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#1] от "kokoto2":

    че нали точно това е предимството на железницатаа, че спира често и обслужва много хора? Същата бележка важи и за метрото. Ако не спираше никъде, щеше да е много по-бързо. Като си голям железопътен експерт, я ми кажи каква е средната скорост на влака Видин-София? 5 часа за 200 километра? И също ми обясни защо. Едно време имахме бързи влакове, сега реално всички станаха пътнически.

    Нередност?
  • 3
    oot52523622 avatar :-|
    oot52523622
    • + 4

    До коментар [#1] от "kokoto2":

    Ами нали затова говори за модернизация, да не мислиш че има предвид само нови локомотиви и боядисване на гарите? Естествено че под модернизация се разбира на първо место изграждането на нови жп-линии. А пари къде требва "да има"? Това са на ББ глупостите че немало пари за това и онова. Да не мислите че другите държави вадят пари от излишъка в бюджета или взимат от пенсионерите за да правят магистрали, ЖП-линии, атомни централи или тръбопроводи? Или може би събират пари от пресичане на контрабандата... Такива проекти се финансират по друг начин. В нашия случай може и с еврофондове, ако не - с кредити. ЖП-транспортът требва да е топ приоритет за България. А най-вече линията София-Кулата, която не търпи отлагане, защото има алтернатива през Македония. Да я проектират заедно с автомагистрала Струма, да намират финансиране и да строят.

    Нередност?
  • 4
    oot52523622 avatar :-|
    oot52523622
    • + 3

    До коментар [#2] от "gavrilov":

    Предимството на железницата е че е бърза и удобна. А това значи да спира само в големите градове. БДЖ в момента е социална услуга, затова и е на загуба. Да свържат областните центрове с високоскоростна железница, а от там до по-малките населени места с автобус, като автогарите и ЖП-гарите могат да се обединят в едно. Двата вида транспорт могат да се допълват вместо да се конкурират и в крайна сметка ще стигаш по-бързо и удобно за където и да пътуваш.

    Нередност?
  • 5
    di_do avatar :-|
    Дидо
    • + 4

    Аз наскоро пътувах по споменатата линия Пловдив - Свиленград и останах много приятно инзенадан :-)
    Не бях ползвал влак няколко години и като изключим състоянието на гарата в Пловдив, всичко останало си беше добре. Имаш си удобство, климатика си ти върви, не се чува ту туф ту туф :-) Направо кеф :-)
    Да, спира на всяка малка гара/село, но въпреки това времето, което пътувах е същото като с автомобил. За цената е супер изгодно, поне наполовина (естествено, ако с кола са повече хора, ще е по-изгодно).
    Но като цяло идеята е, че би било добре да се развие жп транспорта в България, особено по споменатите важни трасета.
    Абе много неща могат да се направят в тази нашата мила родина. И всяко за към по-добро :-)

    Нередност?
  • 6
    tzm41313897 avatar :-?
    Mark Twain
    • - 2

    Така. Значи за София-Пловдив-София пътувам с 14,00 лв. разход за гориво (метан). Сложете каквато искате амортизация на км. допълнително. Еднопосочно пътят ми е 2 часа комфортно, от адрес до адрес, не от караулка до караулка или от гара до гара. Ако спра да почина или има малко задръстване, примерно 2 ч. 30 мин.
    Цената на 1 двупосочен билет за същата релация 2-ра класа е 14,40 лв. за 1 пътник. + по 1 билет в града за превоз от гарата до адреса и обратно прави още примерно 3 лв. Времето за бързия влак е 2 ч. 30 мин. + по половин час из градския транспорт.
    Ерго, за да ме навият да пътувам "безопасно" с БДЖ поне във 2-ра класа, трябва да свалят билета поне двойно, за да си помисля за това изобщо. И то - ако съм сам. За всеки пътник допълнително - делите цената на 2, на 3 и т.н., за да е съпоставимо. А не очаквам да вдигнат горивото двойно, тройно и т.н., защото ще стане революция.

    Нередност?
  • 7
    hzd39513606 avatar :-|
    Stanislav Panchev

    Колега, Mark Twain, в разсъждението ти към днешна дата има логика, но въпросът е принципен за стратегическото развитие на държавата и подобряване качеството на живот на нас и нашите поколения и не трябва да правим бакалски сметки за левче. По тази логика като ти сложат тол такса на магистралата, обложат с по-висок данък старата метанова кола - нов внос Италия ( не се обиждай, може би не е така ;)) и т.н. и математиката ти ще се промени..... Цял свят се вози на бързи, комфортни влакове без стрес, а ние си караме таралясниците и се убиваме по пътищата....Не е необходимо да разсъждаваме, доказали сме, че нямаме потенциал.... Хората по света са го измислили..... :)

    Нередност?
  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "Влаковете минават през централните градски части и са удобни за хора, които нямат автомобили, не могат или не желаят да шофират."

    Това напоследък не е много безопасно..

    Нередност?
  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Откриха някои хора топлата вода със Саудитското кралство и Тръмпи.... малко кралства дават от раз поръчка от над 350 000 000 за оръжие, ей така ....

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал