Слънчака – семеен курорт?
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Слънчака – семеен курорт?

Немислимо е комплекс с толкова голям процент презастрояване да се превърне в тих център за семейни почивки

Слънчака – семеен курорт?

Или колко далеч от реалния живот могат да бъдат българските политици

24726 прочитания

Немислимо е комплекс с толкова голям процент презастрояване да се превърне в тих център за семейни почивки

© Мария Съботинова


Иван Радев WWF и Асоциация на европейските журналисти - България, във фейсбук
Вицепремиерът руши наложен на доста международни пазари бранд, в който частни инвеститори са вложили немалко пари.

Помните ли онази реклама на ИКЕА, в която скандинавски родители казват на дъщеря си, че е твърде малка, за да отиде в Слънчев бряг? Освен че е забавно, видеото е ясно доказателство за едно: Слънчев бряг е силен бранд. Да изградиш разпознаваем бранд на международния пазар е много трудно, скъпо и без гаранция за успех. ИКЕА е успяла да го направи и от десетилетия задава стандарти в рекламата. Когато такава компания използва просто името на български курорт без никакви допълнителни обяснения, това показва, че публиката е наясно какво е Слънчев бряг и какво може да очаква от този продукт.

Затова на среднощните набези на Валери Симеонов трябва да се погледне по-сериозно, отколкото на действия на обикновен политически комедиант. Вицепремиерът руши образ, наложен на доста международни пазари, бранд, в който редица частни инвеститори са вложили немалко пари.

Нормално е отношението към продукта "Слънчев бряг" да варира. Аз лично не съм от потребителите му и не бих могъл да бъда. Но този продукт си има своя утвърдена публика. И никак не съм убеден, че потенциалният нов продукт "Слънчев бряг – курорт от семеен тип" би имал такава.

Представете си за миг, че представител на държавната администрация в САЩ хвърли око на "Макдоналдс" и реши, че веригата от символ на бързото и нездравословно хранене трябва да се ребрандира във вегетариански ресторант. Немислимо, нали? Нещо подобно обаче прави Валери Симеонов. Без да е попитал собствениците на бизнеси в Слънчев бряг как би трябвало да изглежда курортът според тях, започва да им налага своето виждане. Това е доста груба намеса на държавата в частни взаимоотношения и няма нищо общо с политическото дясно, към което уж се причисляват партията на Симеонов, а и коалиционният им партньор ГЕРБ.

Изобщо държавната политика в туризма би трябвало да бъде пакетиране на Черноморието като дестинация, съчетаваща запазена природа, курорти от семеен тип и парти центрове като Слънчев бряг. Немислимо е комплекс с толкова голям процент презастрояване да се превърне в тих център за семейни почивки. И вместо да води обречени битки, държавата трябва да следи за спазването на законите, така че настоящите курорти от семеен тип да не бъдат окончателно презастроени, което неминуемо би отблъснало потребителите им, а все още останалите кътчета дива природа по морето да бъдат запазени. Дали го прави? Отговора знаем всички.

Успокоителното е, че всеки, запознат с българската политическа действителност, е наясно, че действията на Симеонов няма да доведат до никакъв траен резултат, а са само пушилка за пред медиите. Лошото е, че подобни пиар акции превземат дневния ред на обществото и правят така, че истински големи кражби и беззакония да минават незабелязано.

Другата добра новина е, докато е зает да обикаля нощните клубове, Валери Симеонов не върши обичайните си безобразия, като например да бие баби или да насажда омраза към малцинствата.

Текст към илюстрацията: "Мислим, че си твърде малка, за да отидеш на Слънчев бряг", казват скандинавските родители на момичето, което в резултат се "развилнява" в кухнята. Клипът завършва с посланието: "ИКЕА - проверени от всекидневието"

Другото мнение: Има ли някакъв ред и закон?

Огнян Минчев

политолог

Мрежата се тресе от подигравки и възмущения относно акцията на Валери Симеонов за затваряне на няколко мутренски диско-и-чалга-дупки в 500 000-ната свинщина Слънчака.

Имали били право да "работят" след полунощ. Оставям настрана дали подобна дейност трябва да се осъществява начело с вицепремиер. Искам само да попитам в коя нормална страна мутрите имат право да тероризират по всякакъв начин останалата част от населението - включително с мощен шум: техно, чалга, крясъци, мотоциклети без заглушители? Има ли някакъв ред и закон в страната, в която живеем?

Всеки ли може да прави каквото си иска и когато си иска? Ама било курорт - е, като е курорт, там няма ли хора, които са отишли на почивка? Тези хора права нямат ли?

Отишъл е Валери Симеонов, защото местното РПУ козирува на мутрите, вместо да ги контролира. Както и нашето РПУ, твоето РПУ и всички останали РПУ-та. Да нападаш някого само защото не ти харесва, се нарича аргумент ad hominem - и е забранен за сериозна дискусия.

Не ме интересува дали е отишъл Валери Симеонов или някой друг - браво на него, че е отишъл! А вие оплаквайте мутрите, че им дръпнали шалтера в 2-3 часа след полунощ - за да могат "почиващите" да дремнат няколко часа до изгрев слънце.

Дори и в Ибиса шумът е до полунощ

Валери Симеонов, вицепремиер, наблюдаващ туризма

Не е работа на вицепремиера да ходи по проверки, но очевидно има натрупани с години нарушения, усещане на ненаказаност у тези собственици на заведения, затова задавам модела на институциите, по който трябва да се работи.

Дори в емблематичните за парти туризма в Европа Ибиса и Майорка работата на шумните дискотеки на открито е ограничена до полунощ. В хотелите е тихо, а купонът до сутринта се пренася в шумоизолирани дискотеки на закрито. У нас - беззаконие и вакханалия, терор на тарикатите над нормалните туристи и граждани, ще го променим! Така ще привлечем по-платежоспособни туристи и ще имаме по-качествен ръст на туризма!

Иван Радев WWF и Асоциация на европейските журналисти - България, във фейсбук
Вицепремиерът руши наложен на доста международни пазари бранд, в който частни инвеститори са вложили немалко пари.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Не знам кой нормален би защитил мутренските кръчми. Просто е, има закони и наредби, за съжаление трябва да се спазват. Има решение, строят си затворени шумоизолирани кръчми и си беснеят или отиват в гората..... мисля си че и животните ще избягат от тях. Какъв европейски съд, какви права? На Станчо е трябвало да му бият и два шамара. Истината е че толкова години го правят това безнаказано, че сега им се струва ненормално някой да им изтръгне кабелите. Нима до сега не се имали кметове, полиция и сигнали?

  • 2
    velvoofell avatar :-|
    velvoofell

    Не заради Слънчев бряг, а заради останалите курорти в залива трябва да се намали шума.

  • 3
    wpo34378687 avatar :-|
    wpo34378687

    не зная какъв журналист и еколог е писача,Но бранда Слънчев бряг не р създаден нито от Мито,нито от Божо,Боко,Ахмед и прочие.Брандът е създаден от наистина силна икономическа за времето си структура Табсо,Балкантурист и сродни. Струвало е много пари труд усилия,устояване на принципи. така че пиле голобрадо ,когато Слънчев бряг бе наистина бранд,то тогава там беше приказно.Плажа ,морето,спасители със засукани какички около тях,водни колела с педали/а не само педали/ наистина отдих.Казиното,Шатрата,Кубан...култови места,чиле.например до средата на 90те в Кубан по време на хранене свиреше класически квартет. .. За какъв бранд говориш ,бе момче.
    Почивал съм там,работил съм,но не стъпвам повече там!Бранд!?

  • 4
    neglasuvasht avatar :-|
    НЕгласуващ

    За съмняващите се, че Слънчев бряг е семеен курорт е добре да поразгледат Trip Advisor. Вижте как е представен - като място за отдих и почивка. Хиляди впечатления на семейства с деца доволни от прекрасните условия, които са им осигурени - атракции, анимацията в хотела, на плажа и рейтингите който дават. Добре е, че туристите не разбират български. Ще мислят, че им говорим за различен курорт. https://www.tripadvisor.com/Tourism-g499086-Sunny_Beach_Burgas_Province-Vacations.html

  • 5
    orchis avatar :-|
    orchis

    Това са ревютата в Trip Advisor за Бедрум - https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g499086-d2071714-Reviews-Bedroom_Beach_Club-Sunny_Beach_Burgas_Province.html Има и негативни, но като цяло заведението го хвалят. Не съм ги чел всички, но на пръв поглед не видях някой да се оплаква от шума. И при мен има носталгия по онзи Слънчев Бряг от соца, с прекрасните градини и растителност, но ми изглежда утопично да се опитваме да го върнем.

  • 6
    igr81 avatar :-?
    antropos

    Несполучлив/ според мен/ опит за оригиналничене от страна на автора. По думите му излиза, че не законите са важни, а това, че някой си бил инвестирал. Ами като е незаконно, какво правим? Личи си,че писачът е продукт на мутренските времена - няма правила, а анархия в стил " ще правя каквото ми е кеф"

  • 7
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi

    То в България е така - спазването на закона е толкова непривично ,че чак се налага министри да го прилагат. Няма да коментирам огромния тайфун от статии под наслов "правилно ли е да се спазва закона", само ще спомена че селективното му прилагане е основен белег на корупция.

  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Ей за това се ходи в Несебър и всяка сутрин - пеш до Какао бийч. Хем здравословно, хем хващаш тен по пътя. Хич не ме вълнуват там пияниците, никой не ходи в Слънчака за да си почива нощем.

  • 9
    mihail_mahov avatar :-|
    Mihail Voham

    Категорично подкрепям усилията на Валери Симеонов да въведе ред в ситуацията с шума! НЕ МОЖЕ група тарикати и престъпници да правят каквото си искат и да го налагат на останалите туристи! Законът в тази държава ЩЕ ЗАПОЧНЕ ДА СЕ СПАЗВА!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.