Я елате, дизели, при батко

Нулева стратегия за екологията

С разпространяване на забраната във все повече страни тези дизелови автомобили ще се насочат към държавите, които са най-либерални към по-замърсяващия двигател
С разпространяване на забраната във все повече страни тези дизелови автомобили ще се насочат към държавите, които са най-либерални към по-замърсяващия двигател
С разпространяване на забраната във все повече страни тези дизелови автомобили ще се насочат към държавите, които са най-либерални към по-замърсяващия двигател    ©  Надежда Чипева
С разпространяване на забраната във все повече страни тези дизелови автомобили ще се насочат към държавите, които са най-либерални към по-замърсяващия двигател    ©  Надежда Чипева

От Берлин до Атина в няколко европейски държави местните власти се готвят да ограничат старите дизелови автомобили. Ефектите от това са сравнително ясни - собствениците им все по-често започват да ги продават и съответно цените им падат. Това не е особено добра новина за автомобилните компании, но всъщност засяга и всички в България, или поне хората в големите градове.

С разпространяване на забраната във все повече страни тези дизелови автомобили ще се насочат към държавите, които са най-либерални към по-замърсяващия двигател. България е традиционен вносител на употребявани автомобили от Западна Европа и съвсем скоро много от тях ще се озоват тук.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dimitar_stoyanov avatar :-|
    DS
    • - 5
    • + 3

    "От Берлин до Атина в няколко европейски държави местните власти се готвят да ограничат старите дизелови автомобили"



    Какво е "стар" дизел- ЕВРО 4, ЕВРО 3 ?!!!!

    Нередност?
  • 2
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#1] от "DS":

    Означава на 50-100 000+ км или 5-10+ години. Зависи, колко по-наизток е държавата. :)
    Евро 3, 4, 5, 6, когато е нов. Като го покараш, става Евро Х...

    Нередност?
  • 3
    onthefly avatar :-|
    onthefly
    • - 2
    • + 12

    "Единственото успокоение е, че старите дизели на Западна Европа ще са по-чисти от много от сегашните още по-стари български коли."

    Откровена глупост. В началото, може и да са по-чисти. След това, пресметливият българин ще им премахне катализаторите, няма да ги поддържа по начина, по който се предполага, в резултат на което и тези автомобили ще станат същите като тези, които се карат в момента :)

    Нередност?
  • 4
    borkar avatar :-|
    borkar
    • + 10

    Може и с умна общинска политика - платено паркиране навсякъде, към настоящия момент на двойни цени и на стикери, и на час - само това ще окаже влияние на снимки като първата! И електронни процедури за всичко около платеното паркиране!

    Нередност?
  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 12

    До коментар [#4] от "borkar":

    Напълно си прав. Пагубното въздействие на мръсните дизели е в градовете, където хората ги дишат. Няма икономическа логика заради проблем върху 100 кв.км урбанизирана територия да се преоборудва целият превозен парк на държавата. Нека да си карат на къра и вятърът да им разнася саждите колкото си искат, но за гъстозастроени райони - платено паркиране и екологична винетк! Но най-вече първото, защото щом още за него нямат топки управляващите, зяпат в изборния календар и отлагат с години, то какво остава за второто.

    Нередност?
  • 6
    morfei_88 avatar :-|
    morfei_88
    • - 1

    И как ще стимулират покупката на нов автомобил,като заплатите са същите....

    Нередност?
  • 7
    Slick avatar :-?
    Slick
    • - 1
    • + 1

    Забавно е как дизелите се превърнаха в удобна изкупителна жертва. Ние в България имаме друг проблем, и той е печки на въглища и дърва, и парцали, и всякакъв битов отпадък, който се гори. Нека се погрижим за това първо, после мислете за мотивация и данъчни облекчения за нови дизели.
    Освен това нека не забравяме, че това НЕ е мъртва технология - очакват се иновации от Бош и БМВ.

    Нередност?
  • 8
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    В България, които е достатъчно голям балък, че да кара дизел, вече си го е купил. А който иска да му е евтино кара на газ. Дизел карет само тия които имат роднини в БДЖ.

    Нередност?
Нов коментар