С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 22 юни 2018, 8:10, 13477 прочитания

Я елате, дизели, при батко

Нулева стратегия за екологията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Дизелконтинент

Краят на дизела?

Продажбите на дизелови коли в Европа падат, а автогигантите настояват, че технологията има бъдеще

Те ги спират, ние ги пускаме

Очакваните мерки срещу стари дизелови автомобили в европейски градове ще доведат до по-голям внос на стари коли в България

Да купуваме ли дизел

Кои са аргументите за и против след началото на кампаниите за ограничение на по-икономичните, но по-замърсяващи двигатели

От Берлин до Атина в няколко европейски държави местните власти се готвят да ограничат старите дизелови автомобили. Ефектите от това са сравнително ясни - собствениците им все по-често започват да ги продават и съответно цените им падат. Това не е особено добра новина за автомобилните компании, но всъщност засяга и всички в България, или поне хората в големите градове.

С разпространяване на забраната във все повече страни тези дизелови автомобили ще се насочат към държавите, които са най-либерални към по-замърсяващия двигател. България е традиционен вносител на употребявани автомобили от Западна Европа и съвсем скоро много от тях ще се озоват тук.


Този процес може да бъде спрян с умна държавна политика, която да ограничи притежаването (и съответно вноса) на най-стари и замърсяващи автомобили и да стимулира покупката на нови или сравнително нови. Подобен ход обаче има прекалено висока политическа цена, защото ще трябва да направи автомобилите недостъпни за хората с по-ниски доходи. Страхът от бунт на масите води дотам, че всички дишат по-мръсен въздух и боледуват повече.

По тази причина българските власти в момента нямат никакви намерения да ограничават каквото и да е, свързано със замърсяващите коли. Единственото успокоение е, че старите дизели на Западна Европа ще са по-чисти от много от сегашните още по-стари български коли.

Това обаче няма да промени сериозно чистотата на въздуха. Понижаването на цените на замърсяващите автомобили ще ги направи по-достъпни за хората в и без това задръстената от коли България. Повечето коли и увеличаването на дизелите ще направи дишането по-трудно, а болните повече. Свиквайте.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да не виждаш мечката в хола Да не виждаш мечката в хола

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

15 фев 2019, 1261 прочитания

Платонична ли е любовта на кабинета към Русия Платонична ли е любовта на кабинета към Русия

Налагащ се въпрос

15 фев 2019, 1002 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 5691 прочитания

15 фев 2019, 3222 прочитания

15 фев 2019, 3052 прочитания

15 фев 2019, 2913 прочитания

15 фев 2019, 2044 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Задръстване на изхода от България

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Денят, след който интернет ще бъде друг

Или поне Брюксел си мисли така

Жилищен живот за терена на безалкохолния завод в София

Пловдивската фирма за метали "Хъс" строи комплекс върху 50 дка до Ловния парк в София

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за цената

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Отрова в руската салата

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.02.2019 Прочетете