С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 22 юни 2018, 8:10, 12629 прочитания

Я елате, дизели, при батко

Нулева стратегия за екологията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Част от темата

Дизелконтинент

Те ги спират, ние ги пускаме

Очакваните мерки срещу стари дизелови автомобили в европейски градове ще доведат до по-голям внос на стари коли в България

Краят на дизела?

Продажбите на дизелови коли в Европа падат, а автогигантите настояват, че технологията има бъдеще

Да купуваме ли дизел

Кои са аргументите за и против след началото на кампаниите за ограничение на по-икономичните, но по-замърсяващи двигатели

Още по темата

Юго Тадей: Трима от всеки четирима българи са изложени на замърсяване над законното в ЕС

Юристът от природозащитната организация Client Earth пред "Капитал"

27 юли 2018

Сметната палата: Държавата не прави достатъчно за справяне с мръсния въздух

Не са налагани глоби на кметове, няма ясни финансови разчети, а техниката, която измерва качеството на въздуха, е остаряла

15 юли 2018

Бавната смърт на дизела

Едно знаково съдебно решение и първата последвала от него забрана може да се окажат началото на края за дизеловите коли в Германия и Европа

1 юни 2018

Къде си бе, боклук

Въпроси и отговори за планираната от Столична община инсталация за изгаряне на RDF отпадък в ТЕЦ "София"

9 мар 2018

И със "зелен билет" въздухът в София е опасно мръсен

Нормите за фини прахови частици са превишени между 4 и 8 пъти през уикенда

28 яну 2018
От Берлин до Атина в няколко европейски държави местните власти се готвят да ограничат старите дизелови автомобили. Ефектите от това са сравнително ясни - собствениците им все по-често започват да ги продават и съответно цените им падат. Това не е особено добра новина за автомобилните компании, но всъщност засяга и всички в България, или поне хората в големите градове.

С разпространяване на забраната във все повече страни тези дизелови автомобили ще се насочат към държавите, които са най-либерални към по-замърсяващия двигател. България е традиционен вносител на употребявани автомобили от Западна Европа и съвсем скоро много от тях ще се озоват тук.

Този процес може да бъде спрян с умна държавна политика, която да ограничи притежаването (и съответно вноса) на най-стари и замърсяващи автомобили и да стимулира покупката на нови или сравнително нови. Подобен ход обаче има прекалено висока политическа цена, защото ще трябва да направи автомобилите недостъпни за хората с по-ниски доходи. Страхът от бунт на масите води дотам, че всички дишат по-мръсен въздух и боледуват повече.

По тази причина българските власти в момента нямат никакви намерения да ограничават каквото и да е, свързано със замърсяващите коли. Единственото успокоение е, че старите дизели на Западна Европа ще са по-чисти от много от сегашните още по-стари български коли.

Това обаче няма да промени сериозно чистотата на въздуха. Понижаването на цените на замърсяващите автомобили ще ги направи по-достъпни за хората в и без това задръстената от коли България. Повечето коли и увеличаването на дизелите ще направи дишането по-трудно, а болните повече. Свиквайте.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Спокойно. Нищо не е вечно Спокойно. Нищо не е вечно

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

14 сеп 2018, 4445 прочитания

Кое беше това лекарство, дето го пия, за да не забравям 2 Кое беше това лекарство, дето го пия, за да не забравям

Акцията срещу Миню Стайков и сем. Арабаджиеви

14 сеп 2018, 4708 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Задръстване на изхода от България

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Младен Маринов - политизираният полицай

Номинацията на досегашния главен секретар на МВР за министър на вътрешните работи спъна гласуването на рокадите в правителството

Финансова грамотност за нашите деца

Все повече инциативи обучават ученици и подрастващи за важността на парите, инвестициите и семейния бюджет

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ein Mass, bitte!

Всичко, което трябва да знаете за тазгодишния "Октоберфест" в Мюнхен (22 септември - 7 октомври)

Среща на халите

Най-интересното от третото издание на квАРТал (14-16 септември)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Швейцарската Lem разшири софийския си завод, складът гигант на "Юск" е почти готов, кои са най-големите земеделски компании

Емисия

DAILY @7AM // 20.09.2018 Прочетете