Nestle и устойчивата грижа за младите

Nestle осигурява възможности за обучение на млади хора в производството, но също в маркетинг, финанси, логистика и още

За пет години "Нестле България" e организирала 350 кариерни събития и е осигурила възможност за работа, стаж или практика на над 600 души
За пет години "Нестле България" e организирала 350 кариерни събития и е осигурила възможност за работа, стаж или практика на над 600 души
За пет години "Нестле България" e организирала 350 кариерни събития и е осигурила възможност за работа, стаж или практика на над 600 души    ©  ''Нестле България''
За пет години "Нестле България" e организирала 350 кариерни събития и е осигурила възможност за работа, стаж или практика на над 600 души    ©  ''Нестле България''

Бизнесът и неволята на трудовия пазар

В средата на януари анкета на австрийското търговско представителство в България сред 88 австрийски компании в страната показа, че проблемът с недостига на кадри на българския пазар на труда, в това число и на подходящо обучени, се задълбочава. Това не е първият подобен извод - според последното проучване на Manpower Group 62% от работодателите в България изпитват трудности да попълнят свободните си позиции. Дефицитът е налице най-вече при търсенето на строители, електротехници, оксиженисти и механици, както и на хора с всякакви инженерни специалности.

Решението на такъв проблем минава през повече от една реформа - и в средното, и във висшето образование, но за обръщането им към практиката продължава да се говори в бъдеще време. Дуалното обучение, което се обсъжда от години, също е на етапа прохождане. А междувременно вече не толкова евтината работна ръка, колкото наличието на добре структуриран трудов пазар, става водещ фактор, с който инвеститорите се съобразяват при взимане на решенията си. Бизнесът в страната също не може да си позволи да чака и все повече са компаниите, които са решили сами и в степента, в която им е възможно, да се справят с проблема. В този брой разказваме за три от тях - "Либхер-хаусгерете Марица", "Нестле България" и "Телерик академия".

През 2014 г. най-големият производител на храни в света Nestle обявява глобалната си инициатива "Алианс за младежта", в която големи мултинационални компании се обединяват с местни правителства за решаването на кризата с младежката безработица. Амбицията е алиансът до 2020 г. да предостави близо 230 хил. нови възможности за работа на млади хора до 30 години в Европа, Близкия изток и Северна Африка. Така между 2014 и 2018 г. "Нестле" и партньорите на компанията са създали в България 7500 места за работа или стаж, независимо от нивото на образование на хората, обхванати в инициативата, като по-голямата част от тях са започнали с обучение в влезли в компании от алианса.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Тази програма е и много пряк път за интегриране на обществата.

    Сред ромите образованието не е на почит, защото е дългосрочна инвестиция, а те нямат тази култура. Друго е да пратиш детето да учи, а то от 7-ми клас вече да работи. Дано се разпространи повече този модел.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал