Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 май 2020, 16:18, 426 прочитания

Все по-рядко се използват пасивните методи на преподаване

Светла Калапишева, директор на Професионална гимназия по земеделие "Стефан Цанов", Кнежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Светла Калапишева е директор на Професионална гимназия по земеделие "Стефан Цанов" в Кнежа. Училището е на 112 години, има изградена учебна база от 14 сгради, 136 декара двор, превърнат в парк, както и собствен музей. Обучават се около 430 ученици, като сто от тях са възрастни със задочно обучение.

Ние сме иновативно училище от учебната 2019-2020 година. Работим вече три години за въвеждане на иновации в учебния процес. Целта на иновацията е осъвременяване на интерактивните методи на преподаване и оценяване на учениците чрез използване на електронни средства с помощта на съществуващата облачна система, като се внедри използване на интерактивни учебни материали чрез съвременен софтуер - Thinglink, Animoto. Също и като се внедри използване на Google forms за проверка и оценка на знанията, използвайки възможностите на облачните технологии. Използването на Google classroom (виртуална класна стая) също е една от иновациите - онлайн базирана среда за преподаване и учене, която имитира качествата на директното обучение в класната стая. Името на проекта ни за иновативно училище е "Учим днес, за да сме успешни утре". През учебната 2019-2020 година приложихме иновацията в VІІІ клас, следващите стъпки са разширяването й и в останалите класове.

Въведените иновации много ни помогнаха в сегашната ситуация, тъй като имахме изградени виртуални класни стаи в осмите класове. Само за един уикенд изградихме такива и в ІХ, Х, ХІ, ХІІ клас и бяхме готови, така изпълнихме и предвидените дейности за разширяване на иновацията. Виртуалната класна стая се прилага много успешно както в часовете по общообразователна, така и в тези по професионална подготовка. Педагогическите ни специалисти имат необходимата квалификация и са преминали обучение за работа с Google приложения и интерактивни методи на преподаване. В училището са реализирани много програми на МОН и проекти по "Еразъм+", свързани с обучение на учители и ученици, за нови методи на преподаване, използване на Google инструменти, софтуерни приложения и уеб инструменти в учебния процес. Нашите класни стаи са оборудвани с монитори, имаме безплатен wifi навсякъде, в училището е създаден електронен облак за бърз и широк достъп до информация. Постоянно се опитваме да добавяме нещо ново, за да е интересно на учениците. Даваме им задания със срок, така ги стимулираме да мислят, да потърсят материали, да обмислят как да го направят. Започнахме да прилагаме и проект на дублираното обучение - учителите постоянно имат нови идеи, правят комбинации между няколко предмета. Все по-рядко се използват пасивните методи на преподаване. Ученето чрез правене е водещ метод в часовете по общообразователна и професионална подготовка. Независимо от възрастта, класа и специалността интерактивните методи мотивират много повече учениците в процеса на обучение.


Мисля, че иновативните училища могат да помогнат да се промени образователната система в България чрез обмяна на добри практики, дух на взаимопомощ с други училища, отразяване в медиите на добрите практики и постиженията на учители иноватори, дискусии между учителите и други формати. МОН полага усилия и предоставя различни национални програми за усъвършенстване на образователната система. Ние всъщност в момента работим по десет различни програми и проекти.


Образование

Текстът е част от специалния доклад "Образование", който се разпространява заедно със седмичния "Капитал" в периода 30 април - 7 май. Изданието е посветено на преминаването към онлайн образование и може да бъде закупено и самостоятелно от бутона по-долу.

Прочетете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Време за уроци Време за уроци

Пандемията увеличава трудностите пред бизнес училищата

22 май 2020, 1754 прочитания

Лятно училище за необхванатите от онлайн обучението ученици Лятно училище за необхванатите от онлайн обучението ученици

Допълнителните часове ще се взимат присъствено, където е възможно

20 май 2020, 1823 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Образование" Затваряне
Разнообразието от задачи поддържа интереса на учениците

Бойко Свиленов, директор на ОУ "Св. Иван Рилски", Перник

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10