Моля, включете си камерите

Дистанционното обучение протича много по-гладко отколкото през пролетта, но увеличава риска от отпадане на ученици от уязвими групи

Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Темата накратко
  • Образователната система е по-добре организирана за втората вълна на дистанционно учене.
  • Все по-важен става проблемът с ангажираността и риска от отпадане на ученици от уязвими групи.
  • Връщането на учениците от началните класове в училище трябва да зависи от овладяването на епидемията.

"Ние сме една от страните, които сравнително бързо добре организирахме компенсаторно обучение в електронна среда, но трябва да бъдем честни и да кажем, че то е частично заместваща алтернатива. Няма как да минем без загуби, няма как да не прехвърлим част от тези загуби на бъдещето", обясни тази седмица министърът на образованието Красимир Вълчев, цитиран от "Фокус". Вълчев е прав. Грешка, която се прави в голяма част от обществения дебат за дистанционното обучение, е то да се сравнява с присъственото. "Дистанционното обучение е компенсация спрямо нищото. Ефективност се мери спрямо целта. Тя никога не е била дистанционното обучение да замести присъственото. От такава гледна точка, то не е ефективно. Но от гледна точка децата нищо да не правят, да стоят просто ей така, то е ефективно", обяснява пред "Капитал" изпълнителният директор на Института за изследвания в образованието Асенка Христова.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал