Криворазбраното ВМРОбразование

Прокараните от партията часове по патриотизъм и "защита на родината" се разминават с идеята за гражданско образование в българските училища

Иван Господинов е учител по философия, образователен експерт, председател на сдружение "Образование без раници" и води езиковата локализация на българската "Кан Академия".

На 16.12.2020 г. по време на разрастващата се световна криза в образованието, породена от COVID-19 пандемията, и във време, в което най-важният въпрос е как да предотвратим отпадането на повече ученици от образователната система през идните години заради безпрецедентно в историята на училищата ни натрупване на пропуски в ученето, ВМРО успя да прокара новата си образователна политика - часове по "защита на родината". Тази политика беше прокарана заедно с въвеждането на доброволна казарма и представлява нещо като жест към българската армия, защото идеята е в тези часове да присъстват гости от българските войски, подготвени да обучават учениците на теми, свързани със "защитата на родината" и " действията за оцеляване при кризи от военен характер, както и за мисиите и задачите на въоръжените сили".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


5 коментара
  • 1
    uhh12616952 avatar :-|
    Vasil Angelov

    раници или граници

  • 2
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    Когато либералите сваляха стихотворения от учебниците, беше логично да се предвиди обратен ефект. Не съм фен на ВМРО, но докато бутате народа надалече от корените му, все едно опъвате ластик.

    Българите не могат де търпят държавата им постоянно да е в услука на нечии глобалистки интереси и рано или късно ще основат легитимна патриотична, консервативна партия.

    А тогава - жална ви майка.

  • 3
    bcd11689567 avatar :-|
    bcd11689567

    До коментар [#2] от "sfasaf":

    За това е важно, децата да се учат да мислят. Това е една от най важните задачи на учителите и родителите. Дозата патриотизъм или пропаганда така или и аче ни облъчва всеки ден през всички видове медии.
    Повечето хора в бг не са в състояние да си изградят свое собствено мнение. Тоест да мислят. За това и тази статия, която е един вид апел за вразумение, няма да бъде разбрана.
    Така де това е часът в който всички ще си цъкат във фейса.

  • 4
    popovster avatar :-|
    Петел88

    Поредната акция която е за избирателите, а не за учениците.

  • 5
    olg05611268 avatar :-|
    olg05611268

    Подкрепям учителя Господинов до голяма степен. Усетих отчаян вик за помощ и разочарованието му от МВРО-намесата в образованието.

    Това, че днешното МВРО е фалшиво и използва натрупана негативна енергия у хората е повече от ясно. Насилственото формиране на патриотизъм у хората ще има по-скоро негативен ефект и ще отблъсне учениците - това напълно правилно го е забелязал авторът в аналогията с народните танци.
    МВРО са фалшиви патриоти, те са невежи и фалшиви хора-марионетки, чиито конци дърпат от чужда също толкова фалшива държава - меката на фалшивите новини. Политиките, които прокарват са аналогови в дигиталната ера, те са неразбираеми за младото поколение, включително и за тях самите като невежи изпълнители.
    Авторът насочва вниманието ни към това, че училището и образованието има достатъчно проблеми, с които учителите някак си се борят и успяват да се справят, а сега им тресвате и задължителен патриотизъм.
    Каква ще бъде следващата стъпка на МВРО - въвеждане и изучаване на 'закон за защита на държавата'? Час по 'расизаН'? Младите са постоянно Заедно в пространството. Струва ми се, че по-добре от учителите си осъзнават колко изостанала е цялата ни сфера на образованието.
    МВРО няма как да разберат посланието на автора, че ценностната ни система бива доразрушена с изкуствените потриотарски инжекции.

    Как да трансформираме училището от аналогов затвор в нещо полезно? Учителите са ключът към това! Със сигурност МВРО няма как да бъде съпричастен към тях. Дали е добре да се учим в семейството и в училище: да бъдем хора; да се уважаваме един друг в човешки аспект; да водим диалог; да приемаме, че има различия и други мнения и че не можем да угодим или да се харесаме на всички; да намерим начин да продължим заедно напред - за да ни има?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал