Капаните на ученето онлайн

Назрява нужда от национална политика за наваксване на натрупаните пропуски по време на дистанционното обучение

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Темата накратко
  • Демотивирани ученици и стресирани от новите си роли родители са част от ефектите от ученето вкъщи.
  • Виртуалните класни стаи доведоха до загуби в учебния процес, които заплашват шансовете на учениците за бъдещето.
  • При неясния ход на пандемията онлайн обучението трябва да се настрои към приобщаващи методи и постигане на по-високо качество.

Епидемията от коронавирус причини най-голямата глобална криза в образованието и го преобърна с главата надолу - още през април миналата година по данни на UNESCO 1.6 млрд. деца са учили извън класната стая. И пред много от тях стои необходимостта да наваксват, за да не се отразят проявилите се при дистанционното обучение негативни ефекти на шансовете им за бъдещето.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    velvoofell avatar :-|
    velvoofell
    • + 1

    Трябва да се мисли дългосрочно за онлайн обучението. Илюзия е, че дори през следващата година учениците ще се върнат за постоянно в училище. Пренасянето на класната стая онлайн е загуба на време и енергия. Многото време пред мониторите влияе на циркадния ритъм на децата, особено за тийнейджърите знаем, че имат изместване напред. Сутрин, лишени от нормалното раздвижване и излизане, те просто дремят пред компютрите, не внимават, не участват, но не могат и да се наспят пълноценно, за да използват останалата част от деня за самоподготовка. Трябва да се мисли за модел на по-малко общи часове, в които учителят изпява урока, а децата са пасивни, за сметка на освободено време за самоподготовка и целеви часове в малки групи, може и присъствени със съответните мерки.

    Нередност?
Нов коментар