Капаните на ученето онлайн
Назрява нужда от национална политика за наваксване на натрупаните пропуски по време на дистанционното обучение
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
- Демотивирани ученици и стресирани от новите си роли родители са част от ефектите от ученето вкъщи.
- Виртуалните класни стаи доведоха до загуби в учебния процес, които заплашват шансовете на учениците за бъдещето.
- При неясния ход на пандемията онлайн обучението трябва да се настрои към приобщаващи методи и постигане на по-високо качество.
Епидемията от коронавирус причини най-голямата глобална криза в образованието и го преобърна с главата надолу - още през април миналата година по данни на UNESCO 1.6 млрд. деца са учили извън класната стая. И пред много от тях стои необходимостта да наваксват, за да не се отразят проявилите се при дистанционното обучение негативни ефекти на шансовете им за бъдещето.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Трябва да се мисли дългосрочно за онлайн обучението. Илюзия е, че дори през следващата година учениците ще се върнат за постоянно в училище. Пренасянето на класната стая онлайн е загуба на време и енергия. Многото време пред мониторите влияе на циркадния ритъм на децата, особено за тийнейджърите знаем, че имат изместване напред. Сутрин, лишени от нормалното раздвижване и излизане, те просто дремят пред компютрите, не внимават, не участват, но не могат и да се наспят пълноценно, за да използват останалата част от деня за самоподготовка. Трябва да се мисли за модел на по-малко общи часове, в които учителят изпява урока, а децата са пасивни, за сметка на освободено време за самоподготовка и целеви часове в малки групи, може и присъствени със съответните мерки.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.