Нарастват усилията за модернизиране на преподаването по икономика

Надеждата е, че това ще помогне за разнообразяването на професията

Икономистите са запалени фенове на динамиката, но в преподаването на икономика има твърде малко следи от нея. Проучване сред американски преподаватели от миналата година установи, че техните методи, които разчитат на лекции и четене на учебници, почти не са се променили за последните 25 години. Самите учебници понякога изостават от практиката в икономиката.

Изследване на Джейн Ириг от Federal Reserve Board и Скот Вола от Federal Reserve Bank of St Louis установи, че поне три от шест водещи учебника, издадени от началото на 2020 г. насам, представят погрешно паричната политика. В учебниците се твърди, че Федералният резерв на САЩ определя краткосрочни лихвени проценти, като купува и продава ценни книжа. Но вместо това от 2008 г. насам централната банка е променила процента, който плаща върху банковите резерви.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове