Препъникамъните пред измерването на качеството в образованието
МОН е изготвил сложна методика за оценка на добавената стойност на образованието в средните училища. Тя ще бъде един от факторите за финансирането им


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
За качеството на образованието в българските училища в последните години се говори много - за съжаление не ласкаво. Темата пък става остро болезнена, когато излизат и оценките по международната сиситема PISA, които обикновено класират българските ученици доста зад връстниците им от други страни. "Качество" в образованието обаче е нещо, за което в България на практика нито има обективна мерна единица, нито пък повишаването му е обвързано с финансирането на училищата.
Сега за пръв път образователното министерство ще опита да промени това. Ведомството е изготвило нова, сложна методика за оценка на т.нар. добавена стойност в средното образование, която би трябвало да измерва напредъка на учениците и която източник на "Капитал" описа като "формула, дълга оттук до Перник". Идеята е тя да стане и един от факторите за финансиране на системата за средното образование, както е предвидено и в коалиционното споразумение между управляващите партии. В делегираните бюджети за училищата факторът "качество" до този момент отсъства.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.