С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 апр 1999, 0:00, 1119 прочитания

Формулата “Вълдобрев”

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Как стана така, че само за три години Стефан Вълдобрев от почти непознат млад актьор, който притеснено се изкушаваше да композира и да пее, се превърна в името, което гарантира успех на почти всеки концерт, постановка или клубна вечер? Защо неговият пробив е стабилен, след като не флиртува с фолка и със златноорфеевската естрада, не разчита на актьорски похвати в стил НЛО и не захранва клюкарските рубрики?
Вероятно защото интуитивно е усетил, че може да направи своята слабост най-силното си оръжие. Във времето на смяната на вкусовете Вълдобрев иска да внуши, че постоянно предлага нещо различно - “хората да знаят, че никога не съм един и същ”, и качествено - “всичко, с което съм се захванал, е обмислено и съвършено до възможния максимум”. Без особено притеснение певецът актьор признава, че тази негова стратегия се дължи на “вътрешната ми обърканост, която продължава от доста време - каква посока да поема и в каква посока ще се развива изкуството в света”. Според него до 5-10 години нещата ще се изяснят, но дотогава той смята да се възползва от нестабилността в артистичния свят - така както прави Дейвид Бауи например.
Вероятно затова Вълдобрев не е харесван от всички. Театралната критика не е така възторжена като музикалната, вероятно защото като актьор той още не е изиграл главната си роля, защото не следва каноните и както самият казва - не е “от младите актьори, които вървят по лесното, по течението - да се играе с чалъми, с театрални хватки с проверен вече ефект”. Според него първо публиката прие, а вече и колегите му избират по-естествената, нетеатрална игра.
Поклонниците на хардфолка го смятат за прекалено интелектуален и нищо не може да ги умилостиви - в новия си албум той използва фолкгласове, но по-скоро като музикални инструменти. Ранните тийнейджъри предпочитат Графа, който вероятно им пасва повече с излъчването си на бързо възмъжало бебе. Двайсетгодишните и старшите им обаче нямат нищо против Вълдобрев-манията, която направи албума му “Към” най-продавания в края на 1998 г. Според Анна-Мария Тонкова, музикален директор на радио “Витоша”, успеха си певецът дължи “на модерния звук на песните, които се доближават повече до американския формат на поп-рока и са радиофонични - могат да бъдат комбинирани успешно с другите песни в програмата”.
Всички, които следят внимателно кариерата на Вълдобрев, са единодушни, че той успешно “успява да задвижи медиите” - най-краткият път към известността. Макар че нямаше нищо против да обяви публичен търг за патериците си, актьорът твърди за “Капитал”, че “имаме някакво негласно споразумение с медиите - успял съм да си маркирам територия, за която се знае, че не може да се прекрачва”. Засега то се спазва.
Цената, която обаче Вълдобрев плаща, не е малка - пресата подмина с мълчание появата на книгата му със стихове, които е писал през последните 11 години. Тиражът от 1000 бройки, добрите отзиви на “литературните хора”, печатането в “Литературен вестник” и “Витамин Б” не му спестяват големия въпрос - “все се питам дали отзивите са искрени”.
Както се казва, пълно щастие няма...



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

Рейтингов геноцид срещу заплащане 1 Рейтингов геноцид срещу заплащане

Капанът на рейтинговите системи във висшето образование в България - и как може да бъде преодолян

18 мар 2019, 5474 прочитания

Столицата на културата в счупеното огледало 3 Столицата на културата в счупеното огледало

Няколко важни извода за годината на културата в Пловдив, които потънаха в спорове, шум и призраците на несбъднати проекти

18 яну 2019, 5083 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Ще похапват ли bulgarian cheese* в ЕС

Тежка година с хубав край

Въпреки изпълнената с предизвикателства 2018 г. застрахователният сектор отчита добри резултати

Да управляваш писти

Българската компания "Фейсрейсър" предлага цялостни софтуерни и хардуерни решения за мениджмънт на картинг съоръжения

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кино: "Къщата, която Джак построи"

Ларс фон Триер задава неудобни въпроси с безупречно кино

Господин Х

Голяма неоторизирана изложба в Мадрид представя работата на анонимния уличен артист Банкси

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 16.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Нов "Апартаментгейт" при ГЕРБ, Борисов "спаси" пенсиите

Емисия

DAILY @7PM // 19.03.2019 Прочетете