Да напуснеш Памела
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Да напуснеш Памела

Да напуснеш Памела

Александра Милушева-Аля за възможностите да осъществиш американската си мечта в България

1455 прочитания

От бр. 10 на „Капитал” стартира поредицата „Завръщане в бъдещето”. Тя е за българите, които избраха България. Рационално и без носталгия. С идеята за бъдещето си тук.

Тя е красива, руса и... млада. За всички, които ще побързат да направят предвидимото заключение в контекста на вицовете за блондинки само ще кажем, че:

  • а - започва да учи икономика в Германия и завършва бизнес мениджмънт в САЩ
  • b - има диплома за моден дизайнер от FIDM - най-големият моден университет в Лос Анджелис
  • c - дизайнер е и на колекцията есен/зима 2004 г. на звездата от „Спасители на плажа” Памела Андерсън и
  • d - предлага услуга, която няма аналог в България - занимава се с

Индивидуални имидж консултации

Тоест дава професионални съвети, свързани с промени в начина и стила на обличане. Предлага практични подходи при пазаруване, както и нестандартни решения за комбиниране на старите дрехи в гардероба ви, избира прическата, която ще подхожда на лицето ви. Ако дотук ви се струва интересно - запоз­найте се с Аля.

Животът на Александра Милушева изглежда като осъществена американска мечта. Още в детските си години е завладяна от света на модата. Спомня си как стои пред витрина на магазин на Валентино в Рим: „Влязох въпреки недоумението на родителите ми и не можех да откъсна очи от моделите. Имаше извита стълба, червен килим и най-красивите рокли, които бях виждала през живота си. Тогава, с някаква детска интуиция, разбрах, че ще правя „това” и то ще радва хората.” Аля завършва бизнес мениджмънт в Оклахома, САЩ. (В България е учила в математическа гимназия, в Германия следва икономика), но през цялото време на следването си знае, че един ден ще се занимава с мода. Отлага го само защото и се струва, че на това образование в Щатите „като че се гледа малко лековато и дипломите нямат много голяма тежест”. Когато решава да учи дизайн, има избор между двете големи модни столици на Америка - Ню Йорк и Лос Анджелис („докато Ню Йорк е Меката на европейската мода, L.А. показва типичната американска мода и аз избрах второто”), и така попада в една от модните къщи, които създават колекцията есен/зима 2003/2004 г. на холивудската звезда Памела Андерсън. Тя се занимава с дизайна на дрехите от колекцията. Аля се връща към този период от живота си с голямо въодушевление. Разказва за жената със спорен талант и безспорна външност, която ни гледа от кориците на календари и списания, като за един от най-непосредствените и топли хора, които познава („Памела е запазила земното си излъчване, общува много непринудено, има за приятелки най-обикновени, неизвестни момичета и гримьорите в Холивуд много я обичат, а това е рядкост, повярвайте!”). За избора си да се върне в България казва „аз съм адаптивна и лесно свиквам с другостта, но въпреки това знаех, че ще се върна да работя тук. Усещането, което имаш в собствената си страна, е по-различно и малко необяснимо - че тук си си на мястото, а там - не съвсем, независимо от перфектния език и, общо взето, толерантния прием. За седем години живот извън България Аля е категорична, че нещата се променят в по-добра посока и най-вече, че „тук

Имаш шанса да правиш неща, които са непознати

и оригинални, да предлагаш услуги, които са новост и поради това са и интересни, и полезни и в крайна сметка - печеливши. И трябва да побързаш, защото до две години ще е късно”. Оттук тръгва и идеята за бизнес, разпространен в САЩ и Германия, но все още непознат в собствената ни страна - работата на имидж консултант. „Има бутици, фризьорски салони, козметични ателиета, но не и такива студиа, които да предложат крайния продукт. Все още липсват хора, които да са компетентни в изграждането на имиджа на отделния човек. Това е цяла наука - от креативност до логични закономерности, които се учат, а не просто четене на списания по темата.” И Аля предлага точно това на пазара. При професионалните решения разчита много и на интуицията си, а логиката и научното обяснение потвърждават възможностите за промяна, които тя интуитивно вижда в определен клиент.

Работата и не е тясно свързана с личности от шоубизнеса, нейни клиенти са най-вече жени, занимаващи се с бизнес, които искат да изглеждат по възможно най-добрия начин, да имат стилно излъчване - и в облеклото, и в поведението. Тя вече има наблюдения върху реакциите на клиентите - променят се от известна предпазливост и скептичност до силно желание да се довериш на някой друг и да си сигурен, че резултатът ще е добър. Посетителите на студиото са предимно жени и въпросите им са най-разнообразни - от това какви цветове биха им отивали до какво да вземат при бизнес пътуване. Питат дори за уместността на конкретно поведение. Обсъждат

Дали един дефект е действителен

и ако е така, как да се коригира, за да има жената самочувствие. „Работата ми е комбинация от техники за промяна на външния вид и вътрешния свят на човека. Понякога се чувствам като психотерапевт”, усмихва се Аля. Освен красивата витрина на Валентино в Рим Александра има още един детски спомен, усещанията от който са в основата на сегашния и избор на професия. На седемгодишна възраст попада на виенски бал. И досега си спомня музиката, светлините, красивите движения на жените и най-вече роклите, с които са облечени („помня детайли, като комбинациите от цветове и дори перата за украса. Всичко ми се струваше шеметно красиво”). Оттогава не гледа на дрехите просто като на средство за обличане. Разбрала е, че „те имат душа, че самите те са емоция”. Радват хората и имат значение за усещанията им. Носят настроение - могат да са и весели, и тъжни, и да бъдат част от усещането ти за даден човек. Обича италианската мода - изчистените линии на Валентино, екстравагантността на Роберто Кавали, предизвикателните детайли в колекциите на Долче и Габана. Не по-малко се възхищава и на Кристиан Лакроа („той е пъстър, цветен и същевременно - много класически”). Тя самата обича експериментите, не толкова наложеният вече стил или марка. Мечтае да направи своя собствена колекция, за която обаче и трябва още време. Признава, че в работата си е перфекционист и лесно се разстройва дори от дребни детайли, които не са добре изпипани. („Това ме тормози понякога - една сянка или гънчица върху снимка могат да ме откажат от цяла фотосесия.”) Всяко нещо влияе върху фантазията и и Александра е в състояние непрекъснато да измисля нови идеи за модели - комбинация от природата и ежедневието. Нестандартна идея може да и хрумне както от цвета на паркирана до някое дърво кола, така и от гледката на просещ човек с раздърпан пуловер и кръпки върху него. („Представям си ги като детайли върху дреха, измислена от мен, и пъзелът се нарежда.”) Гледа на модата по-скоро като на изкуство, отколкото като на индустрия и бизнес, макар и да отчита, че през годините нещата са се променили: „В миналото дизайнерите са създавали нови кройки, модели, десени и като че повече са били свързани с изкуството. Днес има по-слабо изразен процес на творчество, но усетът и способностите на един дизайнер се изразяват и в съчетаването на моделите и цветовете със съответната таргет група и с успешни маркетинг техники. Задължително е и изучаването в детайли на историята на модата и, разбира се, създаването на персонален личен стил. Усетът за представяне на една колекция на подходящото място пред съответната публика в най-добрия момент също се превръща в изкуство в модата на съвременния свят.”

Аля изненадващо

Отрича шопинг терапията

„Когато пазаруваме с цел повишаване на настроението и повдигане на духа, ние правим грешен избор поне в 50% от случаите. Това са прибързани и необмислени покупки, които по-късно установяваме, че не се вписват в гардероба ни. Повлияни са от настроението ни и това личи и в кройките и в цветовете. Случва се да изберем нещо или прекалено ексцентрично, или твърде агресивно, което едва ли бихме облекли повече от един път, защото не е нашият стил. И на мен ми се случва да го правя, независимо че съм специалист в областта, и разбирам, че донякъде действа успокояващо - признава тя - лошото е, че при тази терапия правим услуга на магазините, защото това е тяхната възможност да ни продадат каквото пожелаят.” Понякога все още изпитва усещане, че се пренастройва от ритъма на Америка към тукашния: „Изумява ме бясното сменяне на платната, когато хората шофират по улиците. Там не приемат така драматично задръстванията, които траят понякога с часове - сравнява темперамента на шофьорите Аля и добавя: В началото много ми липсваше по-сърдечният контакт с хората, който имах тук. Сега изпитвам обратния ефект - стъписвам се, като ме питат неща, които ми се струват прекалено лични, а тук попадам и на такива въпроси. Установих и че обичам българския. Колкото и перфектно да владееш един език, никога не можеш да се изразиш толкова добре, колкото на твоя собствен. Понякога се уморявах и си казвах „не искам да говоря повече”. Александра обича големите градове. Влюбена е в два на пръв поглед напълно различни града - единият е Рим, а другият - Ню Йорк. „Рим е по-спокоен, както и самите италианци, но много вдъхновяващ. Идеите те застигат на всяка крачка. Този град захранва въображението ми с месеци. Всичко е история и... мода.” Ню Йорк пък и допада с многообразието си от националности, динамиката на ежедневието и хилядите възможности да правиш всичко, каквото пожелаеш. Животът там може да наподобява наистина „Сексът и градът”. „Женските срещи, дългите обедни разговори, целият шопинг, тоалетите, партитата, това го има, но ежедневието там има и много други страни - можеш дни наред само да работиш и да нямаш време за никакъв личен живот”, разказва Аля. Обича и киното. Особена слабост има към филми, в които е силен акцентът върху модата, облеклото, костюмите на актьорите - независимо дали е неангажираща комедия като „Професия блондинка” или изящен музикален филм като „Кармен” на Карлос Саура. Обича и картините на Дали - „поразява ме с въображението си”, обяснява пристрастието си към испанския художник тя.

Родена е в много хубав ден - на 14 февруари, Свети Валентин. Смята, че датата определя една много важна черта от характера й: „Страшно обичам общуването с хората, не мога да бъда сама.” По това свое усещане категорично се различава от прочутия си колега Карл Лагерфелд, който казва: „Нямам нужда от компания, имам чувството, че светът е мой и никой не може да ми каже нищо, роден съм, за да бъда сам.”

В друго свое интервю Лагерфелд определя ролята на дизайнера като „фокусник и съблазнител, с невероятен инстинкт да усеща какво би доставило удоволствие на хората”. По идеята за образа на човека, който прави мода, двамата пък учудващо си приличат.

От бр. 10 на „Капитал” стартира поредицата „Завръщане в бъдещето”. Тя е за българите, които избраха България. Рационално и без носталгия. С идеята за бъдещето си тук.

Тя е красива, руса и... млада. За всички, които ще побързат да направят предвидимото заключение в контекста на вицовете за блондинки само ще кажем, че:

  • а - започва да учи икономика в Германия и завършва бизнес мениджмънт в САЩ
  • b - има диплома за моден дизайнер от FIDM - най-големият моден университет в Лос Анджелис
  • c - дизайнер е и на колекцията есен/зима 2004 г. на звездата от „Спасители на плажа” Памела Андерсън и
  • d - предлага услуга, която няма аналог в България - занимава се с


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новите от запаса

Новите от запаса

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.