Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Баклава" е абсолютно игрален филм, независимо от клиничното желание на неговия автор да го нарича документален. Разиграването на измислени ситуации от професионални или непрофесионални изпълнители в декор или в естествена среда се нарича "игрално кино". Дори когато и дори ако се пресъздават действителни събития и герои. Затова твърденията на щяло и нещяло в публичното пространство за автентичност на сцените с побой и изнасилване между децата-изпълнители във филма "Баклава" са дилетантски и идиотски. Но идеята на самия режисьор Александър Петров да плесне в интернет тези сцени заедно с прословутия кадър на целувката с език между две от децата е още по-идиотска. За разлика от г-н Петров днес и първолаците са наясно с манипулативната природа на киното, в което един и същ кадър може генерално да промени смисъла си за зрителя в зависимост от комбинацията му с други кадри. Клип с голите задници на мъж и жена в крупен план, правещи анален секс с помощта на масло за готвене, е яко порно. Същият кадър, представляващ част от епизода, в който Марлон Брандо обладава Мария Шнайдер от "Последно танго в Париж" на Бернардо Бертолучи, е световна филмова класика. За жалост "Баклава" е световно филмово недоразумение, но вътре в неговата тъкан злополучните кадри са демонстрация на лош вкус и професионална несръчност, а не на порнография.
Провокативността на този филм не е функция на някакви невиждани социални разобличения, а на чисто художествени слабости. Той смущава и дразни не с невижданата си храброст и проникновения, а защото не е достатъчно добър. "Баклава" е тюрлю-гювеч от паянтов сюжет, банални псевдоинтелектуални метафори, тотално омерзение от България, пристъпи на емигрантско високомерие и неовладян занаят. Сред всичко това обаче, има и проблясъци на истински, поетичен режисьорски талант. Подобни несъответствия между намерения, амбиции и резултат са нещо нормално за филмов дебют. Но по никакъв начин не превръщат "Баклава" в криминално престъпление, или непристойна лента, чието показване трябва да се забрани.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
От-лич-но! Браво! Това е най-добрият текст по темата!
"За самия режисьор глупавият скандал, който сам си спретна, е страхотна реклама, но може да му изиграе византийски номер в личен план." Това изказване подсказва нагласата на "кинодейците", които имат дума в Национален Филмов Център. Алексо със сигурност никога няма да получи държавна субсидия - наистина си спретна византийски ход в личен план.
Корупция? Връзки? Ти на мене аз на тебе? Наречете го както искате. Дано журналистите се разровят по-дълбоко и в схемата на финансиране и производство на български филми. Защото грозната картина на продуценти-крадци и порочната практика "ще гласувам за твоя проект на следващата сесия ако вземеш еди кой си" прецаква опитите за съживяване на българското кино и налива пари от нашите данъци в джобовете на некадърници. Или да си затворим очите и пред тази грозна картина?
правещи анален секс с помощта на масло за готвене, е яко порно
Вие сте З Л Е, моме
Никога датското масло ЛУПАК не е било по-популярно. Години подред на кооператива, произвеждащ и изнасяш го за Англия не му се налагаше да го рекламира след ПТП.
Емигрантско високомерие или българска липса на самочувствие? Може да се обясни и по двата начина.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.