Кръпки за милион
Столичната община постигна висоти в гафовете по ремонта на малките улици в центъра на София


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
"Имам машина за ремонта на малките улички, която прави всичко сама - фрезова, копае, троши, хвърля... След това само люскаме асфалта." С тези думи неотдавна Бойко Борисов оповестил на среща с кметовете на столичните райони "Средец", "Триадица", "Лозенец" и "Възраждане" намерението на софийската община да започне ремонта на улиците в централната градска част, твърдят присъствали на разговора. А преди празниците зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов гръмко обяви пред медиите, че кметството се готви да асфалтира 43 улици в центъра на София, където за последните 30-40 години не е правен никакъв ремонт. Малко след офанзивата на Столичната община през майските почивни дни по разчистване на улиците от паркирани коли, включително и принудително ( както се оказва после заради нарушения график по ремонта от строителната фирма "Главболгарстрой"), стана ясно, че медийният шум на кмета и администрацията му около асфалтирането е като в оня виц за компютрите и компотите. От споменатата от Борисов машина-чудо естествено няма и следа, защото, както обясниха строителни експерти, тя е дълга около 20 метра и няма как да влезе и да работи в центъра на София. Оказа се също и че "люскането" на асфалт е всъщност само запълване на дупките с изключение на няколко наистина асфалтирани улици, а Велизар Стоилов вече нарича ремонта "текущ" - т.е. частичен. Към това шефът на сектор "Текущ ремонт" към Дирекция "Транспортна инфраструктура" в общината Валери Велинов уточнява, че "това са планирани целогодишни ремонти със средства от бюджета и никой не трябва за очаква, че някоя от улиците ще бъде оправена основно". Вероятно по тази причина картата на ремонтите на централните софийски улици изглежда така: малка част тях са асфалтирани почти изцяло, като плочките по тротоарите им са сменени тук-там, други са само със запълнени дупки, но за сметка на това с подновени плочки, а трети, планирани за ремонт, се сдобиха само с нови колчета срещу паркиране.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
60 коментара
Много съм доволен от ремонтите. Оправиха всички дупки в квартала. Винаги може и по-добре , но докога с такова черногледство и комплексарство в медиите ????
Цитат - "След това само люскаме асфалта" ... аааа ... какво точно го правим асфалта ?
Хохо, асфалтираните шахти по "Шишман" и аз ги видях. Те не само, че са асфалтирани, ами са и доста под нивото на улицата. Много е забавно, мда!
Добре, че не дойдоха да ни ремонтират и в Лозенец. Не е като да няма нужда от ремонт, но опазил ни господ от такъв...
На Хан Крум и Неофит Рилски положението също не е по-розово. Запълниха отгоре отгоре само най-крещящите дупки и оставиха много други. Ремонтните групи бързаха много и здраво си претупваха работата.
Кръпки за милион.
Б.Б.Б. да си закърпи джобовете по-здраво,за тези милиони.
Такова ще му е и управлението и на Държавата ни,ако вземе властта.
Днес ходих "По любов"И както винаги на радио.
И питат неговата Дясна ръкка.
"Какво ще кажете на Младите",че ще напраавите,за да не бягат навън "
Дясната Ръка говори,говори и нищо не каза.
В Прав Текст Заобиколи Въпроса.
.... От статията излиза че в Сф. планов ремонт на улиците се прави веднъж на 40 години.
(Блазе ни)
Добре че се преместих от Аспарух. След като ми вдигнаха колата и провалиха една уговорка, за която вече бях платил капаро, затвориха частта след Витошка и искаха да ми пишат акт, че карам по нея. АЗ ОТ КЪДЕ ДА ИЗЛЯЗА като Аспарух е еднопосочна?!
При цялото ми уважение и вяра в инстанциите, тук съм просто безмълвен... Как се разбиват тампони на носачи на БМВ от М серия за 5 месеца? Не знаете? Ще ви кажа... живейте на центъра! Освен литрите бензин и ожулените брони, получавате бонус - разбита предница.
Къде ми е бил акъла да живея толкова години там?!
Ей Капитал кого обиждате вие бе - Велизар Стоилов има завършено второ ниво по Английски и Френски, а Сърбохърватски владее говоримо. Бил е и главен технолог в "Завод за кухненско обзавеждане" Кюстендил. Какво повече може да се иска от един скромен зам кмет по транспорта в едно 3-милионно градче.
http://sofia.bg/kmetove/VStoilov.htm
Да беше само София. И на други места е така. В Ботевград асфалтирането в дъжд и кал е нормална гледка. Асфалтираните шахти също ги има. Тук има и едно нововъведение - саморазрушаващи се бордюри, След 6 месеца започват да се разпрашават и изчезват под напора на природните стихии.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.