С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 13 фев 2009, 14:12, 4330 прочитания

Чиче, ползваш ли Google?

Не е достатъчно да си онлайн, за да спечелиш тийнейджърите като потребители

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Поколението, родено след 1989

Забравени в прехода

13 фев 2009

Изгубеното поколение

Родените след 1989-та година влизат с ръмжене в големия живот

13 фев 2009

Езикът на офисните хора

Владетелю, вашата крепост ви очаква отново, макар и този път гъмжаща от куп дразнещи "буболечки"…

21 май 2005
"Най-много ме дразнят тези реклами, които се опитват да имитират начина ни на живот", възмущава се Петър*, на 15 години, и добавя: "Въобще не говорим по този начин, нито пък се обличаме така."

Рекламодателите, които се опитват да достигнат до тийнейджърите, често използват младежи, когато изработват концепцията за маркетинговите си активности, за да бъдат по-близо до темите, които ги вълнуват. Пред тези компании не стои въпросът дали, а как да използват интернет, така че да привлекат вниманието им.


Оказва се обаче, че поколението, родено през 90-те, което социолози и политолози дефинират като изгубено, е много специфична потребителска група, която диктува собствени правила и кара маркетолозите да променят начина, по който мислят за маркетинга. Докато за родителите им идването на METRO в България беше значимо събитие, те пораснаха в света на марките. Coca-Cola, McDonalds и Adidas са естествен елемент от културата и живота им.

Според Николай Козев, търговски директор на "Елмек спорт", официален представител в България за марките Nike и Converse, онова, което различава поколението на 90-те от предходните, е именно тяхната потребителска култура. "Тийнейджърите са свикнали да търсят информация в интернет, преди да вземат решение за покупка. По-старото поколение няма изграден подобен навик", обръща внимание той и продължава: "Когато станат основната платежоспособна част от населението, ще бъдат много по-мъдри и рационални потребители от своите родители."

Александър Ненов, създател и проект мениджър на интернет сайта teenproblem.net от групата на Investor.bg, твърди, че всяко ново рекламно предложение се подлага на анализ и оценка в тийнейджърския форум. Според последното проучване на маркетинговата агенция Market Test сред групата на 15-19-годишните, те харчат най-много пари за спортни дрехи и обувки, обсъждат най-често със свои приятели и познати дрехи, мобилни телефони, козметика и тв и аудиотехника. И наистина, след кратка справка във форума на teenproblem.net можеш да си изградиш компетентно мнение и да вземеш информирано решение за почти всеки продукт или услуга - от новия GSM оператор Petrol Mobile, през модела iPhone 3G на Apple, до коя е "най-яката" марка за маратонки на колелца.



"Тийнейджърите са интересна потребителска група именно защото трудно могат да бъдат излъгани", казва Александър Ненов от teenproblem.net. Той разказва как им се е наложило да свалят от сайта рекламна кампания, защото потребителите им не са я харесвали. "Банерът имаше много неприятен шум, който пораждаше съмнение, че имат вирус или нещо не е наред с компютъра им", обяснява Ненов. Той добавя, че за да бъдат по-близо до тях и да спечелят вниманието им, рекламодателите често експериментират с нестандартни форми. "Тъй като тази група е заобиколена от реклами отвсякъде, за да впечатлят тийнейджърите, от банерите обикновено хвърчат плодове. В една от последните реклами на БТК пък един камион разтоварва хора, които правят парти", дава пример проект мениджърът на сайта.

Въпреки че интернет е пространство, което компаниите не могат да контролират, там те получават много бърза обратна връзка от тийнейджърите кое е ефективно и кое не. И ако не могат да попречат на това, което младите пишат или качват в интернет, то поне могат да се постараят да ги ангажират и въвлекат в своята маркетингова дейност. Ключовата дума, която работи при това поколение, е забавление.

Цветомир Димитров, директор "Продажби" във веригата магазини за мобилни телефони 2be, също е на мнение, че тийнейджърите са една от най-взискателните групи потребители, "защото търсят най-новото на най-добрата цена". Той обръща внимание, че специално за тях са разработени WAP портали, от които свободно могат да се теглят игри, мелодии, видеоклипчета. "Младежите пращат много SMS и MMS, интересуват се от всички новости и свалят всякакви приложения от интернет на телефоните си, очертава се тенденция за увеличаване на търсенето на модели, поддържащи Wi-Fi и като цяло на смартфони", коментира потребителските им характеристики той.

Да бъдеш онлайн обаче не е достатъчно, за да ги спечелиш като потребители. Според Петър на неговите връстници много повече им допадат партитата, спортните турнири и музикалните турнета с популярни групи и изпълнители, които компаниите организират за тях, отколкото интернет банерите или телевизионните реклами. Защото това е начинът да говорят на техния език. Без "мен", "куул" и "братле".

*Името е сменено
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Съоснователят на "Телерик" ще открие конференцията "Образование за бъдеще" Съоснователят на "Телерик" ще открие конференцията "Образование за бъдеще"

Светозар Георгиев ще зададе посоката на конференцията с първата лекция на 23 ноември

15 ное 2018, 2291 прочитания

Ректорът на варненския ТУ ще бъде отстранен заради плагиатство 3 Ректорът на варненския ТУ ще бъде отстранен заради плагиатство

Случаят е без аналог и според МОН трябва да послужи за пример в академичните среди

9 ное 2018, 3276 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Изгубеното поколение

Родените след 1989-та година влизат с ръмжене в големия живот

Заем с равни или намаляващи вноски

Макар и рядко, този въпрос изниква и всеки трябва да е наясно какво да има предвид

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете