Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 22 май 2009, 16:04, 5730 прочитания

Малки зелени човечета

Младото поколение избира екологичната отговорност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Generation Y. Така наричат социолозите поколението на родените между 1977 и 1998 година. В Западния свят тези млади хора носят различни характеристики и ценности в своето поведение спрямо предходните поколения. Освен че са технологични магьосници с разнообразни познания и интереси, с нови и гъвкави подходи, на тях все повече им пука за околната среда. Те имат по-големи изисквания към начина си на живот, имат и по-голям избор. Те са вашите клиенти, партньори, колеги, мениджъри или служители. Искате да ги спечелите на ваша страна? Да работят за вас, да купуват вашите продукти и да ползват вашите услуги? Или просто да ви харесват?

Ето какво търсят те:


Бързи комуникации и лесен достъп до информация

И истината. Те вече знаят откъде идват евтините стоки, колко наистина струват и кой плаща цената. И ако този модел не им харесва, ще намерят начин да го бойкотират. Ако днес не могат да си позволят цената, утре ще могат. Междувременно ще си отмъстят, като отказват промоционалните тестери, найлоновите торбички, безбройните опаковки и на висок глас ще обясняват защо. Според изследването на Experience Inc, проведено измежду студенти и наскоро завършили американци от цялата страна през 2008, 78% заявяват, че са запознати с последиците от добива на изкопаеми горива за околната среда , а 80% от тях биха предпочели позиция в компания, която развива активна зелена политика. Така че те ще тържествуват в силата си да познават тайните ви за бързо забогатяване и няма да искат да е на техен гръб. Знаят кои компании не са изпрали мръсните си ризи, както и кои са. И дали прахът за пране е съдържал фосфати или не.

Не ги лъжете. Защото мрежата им за комуникации е такава, че само за два дни ще сте разобличени на три континента. Всяко четвърто домакинство в България е имало достъп до интернет през 2008 г., като най-активни са поколението между 16 и 34 години (по данни на НСИ). Те четат етикетите на стоките и знаят кое Е какво означава. Или най-малкото първо ще разберат, а после евентуално ще си го купят. Питат ви кое, къде и как е произведено, питат и защо. За тях вече има и други аргументи за печелившо производство - социалните каузи, справедливото заплащане, екологичната отговорност. Това трябва да са и вашите нови аргументи за техните решения за покупка. За пример е шокиращото 20-минутно филмче The Story of Stuff (Историята на нещата), отвеждащо ни в тъмната страна на световния модел на производство и консумация. The Story of Stuff разкрива връзките между огромния брой екологични и социални проблеми в нашите общества и апелира към осъзнаването им с цел създаване на по-устойчив и справедлив свят. Откакто The Story of Stuff стартира онлайн на 4 декември 2007 г., филмът е бил изгледан от повече от 5.5 милиони души в над 224 страни.



Затова не бива да се чудим, че Generation Y гласуват с портфейла си. Всеки ден те поощряват или наказват безмилостно и бизнесът трябва да се съобрази с това, когато иска да ги съблазни. В проучване на над 7500 потребители в 17 страни в Северна Америка, Европа и Азия 64% от анкетираните заявяват, че са склонни да плащат по-висока цена - около 11% над средната за даден продукт или услуга, ако за производството им са отделени по-малко парникови газови емисии. В допълнение 41% твърдят, че редовно купуват продукти, съдържащи рециклирани материали.

Но как да им вярваме? Често се чува като въпрос у нас и не е учудващо. Според национално представително проучване на "Маркет ЛИНКС" като цяло много силно е разколебано доверието в повечето институции. Измежду обществено значимите като църква, образование, преса, полиция, парламент, системата за здравна и социална сигурност, съдебната система и търговските организации няма нито една, която да не събира най-висок процент в отговора, че й нямат доверие! Подобно е положението и при активността в граждански инициативи от типа защита на човешките права, доброволчески здравни организации, такива, които подпомагат културната активност, младежки организации. Повече от 94% от населението заявяват, че не са част и не работят доброволно към такива сдружения.

Въпреки това, що се отнася до нагласи и ценности към околната среда, у нас единствено поколението Y следват световните тенденции и показва значително по-висока активност спрямо другите възрастови групи. Според национално представително проучване на "Маркет ЛИНКС" 58% от анкетираните Gen Y декларират, че биха отделяли от дохода си за екологични инициативи, 54.2% смятат, че човешката намеса в природата води до гибелни последици, а 57.1% са съгласни, че ако нещата продължават така, ще последва катастрофа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

И адвокати за всички! 1 И адвокати за всички!

Американският адвокат Фред Рууни, наречен "Бащата на правните инкубатори", и неговият принос в обучението на юристи за социални каузи

17 яну 2020, 12732 прочитания

Чешкият акционер в Le Monde не гарантира независима журналистика 1 Чешкият акционер в Le Monde не гарантира независима журналистика

Доверието между ръководство и редактори във френския вестник все повече намалява

22 сеп 2019, 2794 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Пролетта на поморийското недоволство

В Поморие се случи първият успешен референдум в България

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10