Разговори в задния двор
Проблемът на националната анти-СПИН кампания не е езикът на клипа, а липсата на фокус и добро планиране
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Първи декември. Световен ден за борба със СПИН. Държавата в лицето на Министерството на здравеопазването решава да се прояви в нетипична роля - да провокира, да бъде модерна и да говори на езика на младите хора, за да повиши вниманието и чувствителността им към темата ХИВ/СПИН и начините да се предпазят от инфектиране с вируса. Дава начало на националната анти-СПИН кампания с телевизионен клип с мото "Презерватирай се", в който вирусът е анимационен герой, който... Всъщност знаете сюжета. Той обиколи всички блогове, социални мрежи, Skype разговори, email-и, традиционни медии, автобуси, метрото, хипермаркети, кафета, ресторанти. Посланието на кампанията, съдържанието на клипа, използваните образи и изразни средства станаха обект на бурни дискусии и емоционални оценки и спорове. Едни се почувстваха интелектуално и естетически обидени от рекламния клип, други яростно ги обвиняваха в псевдоморализъм и настояваха, че точно така говорят младите и подходът към темата е новаторски и свеж.
За няколко дни онлайн и офлайн хората се увлякоха в страстно говорене по казуса. Преобладаваха мненията и коментарите за и против естетическите качества на телевизионния клип. Дебатът беше на емоциите, не на съзнанието и измести фокуса от истинските проблеми - как да мотивираме младите хора да мислят и да се грижат отговорно за сексуалното си здраве. И не е толкова важно, че има клип, който предизвика скандал с подбора на изразни средства, а че цялата комуникационна анти-СПИН кампания е разпиляна и неефективно планирана.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
И въпреки всичкото говорене за този клип, аудиторията за която е предназначен клипа ще продължава да не използва презервативи. Нарастването на болните от СПИН го показва.
При цялата тази информация, която ни задръства отвсякъде и цялото деклариране на всички колко са запознати с предаваните по полов път болести, все още сме на първо място по аборти и венерически болести.
Разбира се, че няма да ползва. Господин Воденичаров не се ли оказа неспасяемо посредствен във всичките си изяви? Останал съм с впечатлението, че господин Трифонов е безбадеждно пошъл, явно вече има конкуренция в екипа.
До коментар [#1] от "jelezen":не ползват капути и те ти проблемът "Калина", така че Воденичаров може да е всякакъв но ползвайте презервативи да нямате проблеми...
До коментар [#4] от "pirocorp":
а между впрочем в страната важи "Чл.108. (изм.,ДВ,бр.99 от 1989 г.)
(1) (изм.,ДВ,бр.10 от 1993 г.) Който проповядва фашистка или друга антидемократична идеология ........................., се наказва с лишаване от свобода до три години или с глоба до тридесет лева."
Така че по кротко с болните от СПИН ......
Капитал упорито продължава да се заяжда с рекламните кампании, които провеждат нетърговските организации. Преди туристическият клип, сега анти-спин кампанията. Не разбирам защо го правят, честно казано. Дали не са проводник на интересите на някой в рекламният бранш, който остава зад кулисите? Или просто си изсмукват проблеми от пръстите? При всички случаи има доста по-интересни теми за разработване....
Иначе самият факт че има такъв клип и той се обсъжда, означава че в някаква степен е постигнал целта си. Или може би Капитал смята, че по-добре е да не се прави нищо в борбата срещу спин?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.