Рекламодатели в киното

Когато българското кино започна отново да пълни киносалоните, рекламодателите припознаха в него нов рекламен канал. Това даде надежда на продуцентите, че ще имат още един източник на финансиране. "Напоследък забелязвам, че може би заради обвързаността на продуцентските фирми с рекламни компании, за които те снимат много клипове, се получава добро взаимодействие с банки, мобилни оператори и търговски вериги", обръща внимание директорът на Националния филмов център Ирина Канушева. Тя обаче припомни, че рекламните инвестиции не могат да бъдат основно перо от бюджета на един филм.

Пък и киното все още трудно открива рекламодатели, които да инвестират сериозни суми. Бавният процес на развитие на един проект не е в синхрон с динамиката на рекламния пазар. Засега присъствието на българските компании е най-видимо през продуктовото позициониране в лентите. Продуцентите обаче все още се опитват да намерят баланса в тази нова рекламна форма, така че да не я натрапват на зрителите. "Аз няма да си унищожа филма, за да угодя на някой спонсор. Няма да си превърна плаката в рекламно каре. Има здравословно ниво на вмешателство, все пак основният продукт е филмът", коментира продуцентът на TILT Борислав Чучков.

Едно от новите силни оръжия на кинопродуцентите станаха по-качествените рекламни кампании за промотиране на проектите им. Рекламодателите обаче все още не са се сетили, че това е полезен инструмент, който също могат да използват. Както обяснява създателят на агенция BTL Refresh Ради Георгиев, който бе ангажиран с комуникацията на TILT: "Компаниите използват предимно продуктовото позициониране, а не използват като възможност да се обвържат с цялостния маркетинг на филма и да правят повече активности около промоцията му."

Още от Капитал