С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
86 8 фев 2013, 15:59, 21958 прочитания

Джентълмени без обноски

Какво стои зад страховете на британците от български и румънски имигранти и защо не трябва да им се сърдим

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Трябва ли да им се сърдим

Освен всичко друго антиимиграционната кампания на Великобритания показва практическите измерения на лошия имидж на България и Румъния. Всички критики, които Европейската комисия отправя в докладите си, всички вътрешни скандали, които отекват в Брюксел, се материализираха в аргументи срещу нас. Те направиха така, че дори лидерът на еврофобската Партия на независимостта на Обединеното кралство (UKIP) Найджъл Фараж, възприеман иначе като ексцентричен ксенофоб, да звучи правдиво, когато казва, че му е жал за българите, които умират от глад в управляваната си от мафията държава.

В тази ситуация румънците демонстрираха, че умеят по-добре да преглъщат трудните истини за себе си и дори да се смеят над тях. Местният вестник Gandul се пошегува с предложената популистка кампания, която представя Великобритания като неатрактивно място в контра кампания, която казва "Елате в Румъния! Половината от жените ни изглеждат като Кейт, другата половина като сестра й" (виж интервю със създателите на кампанията в Light). Както казва румънската журналистка от телевизия Antena 3 Ирина Стоица: "За момента иронията изглежда като най-добрата контракампания."


Не че и в България липсваха остроумни Facebook находки, но като че ли надделяха обидата и възмущението, които част от медиите усилиха ненужно. А преобладаващото настроение в социалните мрежи беше като на митинг на "Атака", където озлобени хора размахват плакати "Веднага се извинете". Както отбелязва криейтив директорът на рекламна агенция DDB Sofia Йордан Жечев: "Не ни бива в самоиронията."

Той също така не смята, че ни е необходима кампания, с която да преборим лошия си имидж пред британците (пък и в общ смисъл сред западноевропейците). "По-скоро да работим да си подобрим продукта. Ако направим кампания, че сме супер, преди да сме се направили така, че да се харесваме, като се видим в огледалото, това няма да ни реши проблема. Нищо не погребва лош продукт така, както добрата реклама", казва Жечев. И добавя: "Най-добрият слоган на рекламна агенция, който съм чувал, е: "Истината. Добре разказана."

По темата работиха още Марина Станева, Светломира Гюрова, Люба Йорданова
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нина Серкова: Моята работа е да ги запаля, а те знаят повече от нас Нина Серкова: Моята работа е да ги запаля, а те знаят повече от нас

Учителката от 105-о СУ в София Нина Серкова пред "Капитал"

13 сеп 2019, 1738 прочитания

Ралица Матеева: На учениците трябва да се даде шанс сами да произвеждат съдържание Ралица Матеева: На учениците трябва да се даде шанс сами да произвеждат съдържание

Учителката от СОУ "Ангел Кънчев" в Русе Ралица Матеева пред "Капитал"

13 сеп 2019, 1858 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Един британски евроскептик в София

Или защо според заместника на Найджъл Фараж Пол Нутъл е добре българите да си стоят тук

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"