С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 18 окт 2013, 15:33, 7319 прочитания

Бегом марш към клас

Или как часовете за военно обучение могат да се използват по-разумно

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Граждани преди военни

Дебатът около въвеждането на военното обучение в училище е още по-абсурден на фона на това, че учениците все още не са добре подготвени да бъдат граждани. Фокусът на учебната програма продължава да бъде наизустяването на в много случаи безполезна теория, вместо да падне върху повече дискусии, анализ и критично мислене, които да развият уменията на учениците за взимане на решения и справяне в различни ситуации. Липсва и базисната подготовка за реакции при природни бедствия и ярък пример за това беше земетресението в Перник, което за дълго наруши нормалния ритъм на училищата от региона. А заради недобрата организация и координация както на населението, така и на държавата някои от пострадалите хора все още живеят във фургони.

Фабрицио Болдрини, директор на научния отдел на италианската организация Centro studi villa montesca, която разработва нови образователни методи, обясни пред "Капитал", че в райони с чести природни бедствия хората трябва да бъдат подготвени в две посоки - как да реагират адекватно по време на бедствието и как да възстановят възможно най-бързо след това обичайния си ритъм. Болдрини в момента координира проект за сигурна образователна среда в няколко европейски държави, между които и България. Той включва платформа за гражданска защита с образователен уеб канал, насочени към превенцията, училищното обучение за реакция по време на природни бедствия и доброволчество. Според Болдрини важното е уроците да бъдат предадени с модерни методи като видео, дискусии, истории.


"За да може нещо да привлече вниманието на учениците, то трябва да е практически насочено, а не нещо, което те могат да прочетат в интернет", коментира и преподавателят от Националната природо-математическа гимназия Илия Костов. Според него трябва да се наблегне на нещата, свързани с действия при кризисни ситуации, и часовете да се провеждат заедно с компетентно по темата лице.

"Липсва времето, в което децата да се научат да общуват помежду си качествено и да спазват последователно правила - за общуване и разрешаване на конфликти", смята председателят на управителния съвет на асоциация "Родители" Цвета Брестничка. Според нея не е подходящо часовете на класния да се заемат от уроци за военна подготовка, защото те са важни за изграждането на училищна класна общност, за работата в екип и по-доброто опознаване между учениците.

Или преди да се научат да маршируват, не е зле учениците първо да се научат да си говорят.



Повече по темата можете да прочетете в следващия брой на "Капитал Light".
 
Какво включва програмата

Теми за 9 клас:
- Същност и съдържание на гражданско-военните отношения
- Действия за оцеляване при актове от терористични, екстремистки и престъпни групировки и военни действия, както и при откриване на невзривени бойни припаси
- Задължения на гражданите по отбраната на страната
- Критична инфраструктура. Спасителни и евакуационни дейности с участието на въоръжените сили
- Оказване помощ на населението от въоръжените сили при кризи от военен характер

Теми за 10 клас:
- Въоръжените сили – история и настояще
- Въоръжения и екипировка на военнослужащите във видовете въоръжени сили
- Мисия и задачи на въоръжените сили. Участие в операции и мисии извън територията на страната
- Приемане на военна служба и на служба в резерва на въоръжените сили
- Същност, цели и задачи на резерва на въоръжените сили

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чешкият акционер в Le Monde не гарантира независима журналистика 1 Чешкият акционер в Le Monde не гарантира независима журналистика

Доверието между ръководство и редактори във френския вестник все повече намалява

22 сеп 2019, 2013 прочитания

Ралица Матеева: На учениците трябва да се даде шанс сами да произвеждат съдържание Ралица Матеева: На учениците трябва да се даде шанс сами да произвеждат съдържание

Учителката от СОУ "Ангел Кънчев" в Русе Ралица Матеева пред "Капитал"

13 сеп 2019, 2729 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Добро утро, ранобудни студенти

Окупацията в Софийския университет е знак, че младите хора с позиция няма да се примирят със статуквото

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10