С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 8 апр 2014, 15:03, 10002 прочитания

Конкурс предизвиква: "С мрънкането дотук. Бъди промяната."

"Фабрика за идеи" отправят предизвикателство към хора, склонни да търсят нетрадиционни решения на социални проблеми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако сте от хората, които вярват, че България е блато, в което нищо никога няма да се промени, спрете дотук. Този текст не е за вас. Конкурсът за мрънкачи е всеки ден.

Ако обаче сте от хората, които искат да учат, да променят, да помагат, стойте. Младежката организация "Фабрика за идеи" ви издирва, за да ви връчи предизвикателство. Тяхната инициатива за социална промяна Social Innovation Challenge 2014 ще стартира в пет града в страната - София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора в петък. Ако сте в или близо до някой от тях, имате време да се включите до края на деня тук, а закъсняващите могат да се регистрират за участие утре в betahaus в София след 18.30. Важно уточнение е, че е добра идея да сте в отбор със свои приятели, колеги, познати, когато кандидатствате.


Това е конкурс за идеи, които търсят и намират нетрадиционни решения на съществуващи проблеми. На 11 април в полунощ "Фабрика за идеи" ще даде на участващите отбори във всеки един от градовете предизвикателство, с което те няма да са запознати предварително. То може да е свързано с градска среда, екология, маргинализирани групи от хора или пък нещо съвсем различно. Екипите ще имат три дни, една раница с пособия и телефонен номер за насоки, за да излязат с предложение как да го разрешат. Условието е тяхното решение да е свързано със средата, със самото място-източник на проблема.

Идеята на конкурса е да въвлече повече хора в решаването на социални проблеми. Да им покаже, че това не е тежък и тъжен процес, в който се занимаваш с бедни хора, а в който научаваш нещо за себе си, казва Ива Александрова от екипа на "Фабрика за идеи". "Когато излезеш от средата си, от зоната си на комфорт и начина си на мислене, това винаги води до разкрития", добавя тя.

Това е и по-голямата идея зад конкурса. Екипите с най-добрите три идеи ще имат възможност да се включат в обучението на Академията за социална промяна на "Фабрика за идеи", чиято цел е да стимулира социалните иновации в България като проактивен начин за свързването на ресурси и хора. А идеите пък ще бъдат оценявани от жури, в което влизат хора от бизнеса и доброволческия сектор. В предложенията на отборите те ще търсят да са ефективни, свързани със средата, иновативни и да са резултат от усилията на целия екип.




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Готвим приема на първите студенти по хуманна медицина Готвим приема на първите студенти по хуманна медицина

Проф. д-р Магдалена Миткова, ректор на университет "Проф. д-р Асен Златаров"

10 май 2019, 3186 прочитания

Думата имат хората, които обикновено нямат думата Думата имат хората, които обикновено нямат думата

Представители на различни професии, обществени слоеве и образование ще разкажат историите си на събитието "ХОРА, които обикновено не говорят пред ХОРА"

11 апр 2019, 2704 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Общество" Затваряне
Условие: както ви харесва

Девет неща, които трябва да знаете за родителските кооперативи

Защо се срина морският туризъм

Сезонът се движи с намаление от 20%, а туристическото министерство закъснява с мерките за следващото лято

Да управляваш 520 000 души

Франк Апел, главен изпълнителен директор на Deutsche Post DHL Group

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: Trattoria la Bicicletta

Италианският ресторант на Чанко Чанев предлага меню с широк избор

I like to move it, move it

В света на Ingress - GPS базираната игра от създателите на Pokemon Go, която подтиква към движение и социални контакти