Какво й е на математиката?

Защо предметът затруднява толкова много ученици и как може да стане разбираем за всеки

В Триград всичко е по три. Има три букви в езика и три цифри в броичната система. Хората ходят винаги по трима и живеят в къщи с по три етажа. Ако имаме и само три цвята, колко различни сгради на три етажа можем да построим? Задачите на второкласниците звучат забавно, но всъщност са основата на иначе трудно разбираемата за много възрастни комбинаторика. Децата започват да строят сградите с лего и скоро разбират защо са точно шест. А после сами задават следващите въпроси.

Урокът е част от ателиетата по забавна математика, която група млади хора организират за деца от 4-годишна възраст до такива в четвърти клас. Целта им е да покажат увлекателната страна на предмета, която лесно може да запали интереса на децата, да развие математическите им умения, аналитичното и логическото мислене и вниманието към детайлите. Преподавателите използват неформални методи да представят материята, а децата имат свободата да избират, решават, грешат и опитват отново. Така те разбират много по-добре логиката на математическите задачи и успяват да ги свържат с реалния живот. Нещо, с което много ученици през последните години се затрудняват.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал