Летящата класна стая
Технологиите няма да заместят учителите, но учителите, които ги използват, ще заместят останалите
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"А сега помислете как според вас свършва главата." Учениците на Джон Сийл току-що са изгледали началото на кратко видео, в което актьори играят сцена от "Големите надежди" на Чарлз Дикенс. След като дават своите предположения как завършва епизодът, Сийл пуска видеото до край и обсъжда с учениците техните идеи. Когато след няколко седмици стигат до финала на романа, урокът не приключва със срещата между Пип и Естела сред руините на Сатис Хаус. Учителят по английска литературата пуска следващо видео - разговор между Дикенс и негов приятел, след който писателят променя първоначално замисления тъжен финал - факт, който се разбира от биографията на Дикенс години по-късно.
Урокът на Джон Сийл беше представен на тазгодишното издание на международната конференция за технологии в образованието BETT. На нея директори, учители, образователни експерти и технологични компании показаха примери как новите технологии могат да бъдат полезни в училище. Като направят ученето по-персонализирано и според нуждите на всеки ученик. Като подобрят ефективността на училищния мениджмънт. Като представят сложни материи по разбираем начин. Изводът накрая е, че технологиите са даденост за днешните ученици и въпросът не е дали, а как се използват. Те никога няма да заместят учителите, но учителите, които ги използват, ще заместят останалите. И заедно с една съвременна учебна програма и мотивирани преподаватели технологиите могат да постигнат истинска промяна в образованието.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Училището на бъдещето няма да е "училище" и няма да е в сградата "училище".
А какво ще бъде?
И аз не знам, но се надявам да участвам в "измислянето" му.
Училище на настоящето:
http://www.lynda.com/
До коментар [#2] от "nedyalkodonev":
Благодаря!
Аз наскоро открих https://www.futurelearn.com/
''как новите технологии могат да бъдат полезни в училище'' В по голямат си част новите технологий могат само да навредят на младото поколение, т.е имат негативен здравен аспект. Таблети, Рутери, новите тънкослойни лаптопи на който е премахнат RG45 клуплунг и могат да комуникират единствено чрез WiFi, Смарт Телефони, GPS часовници- Гореизброените устройства за да комуникират излъчват деструктивни микровълни в честотен диапазон 1.8-4Ghz (1800-4000Mhz.) В текущият момент имаме огромно, невидимо електромагнинто замърсяване в големите градове, а си представям какво ще стане когато внедрят на всеки учиник Таблет+Смарт телефон............ За пример ще дам средната стойност на микровълновият фон за бул.Витоша-40000μW/m2 , бул.Черни връх 60000μW/m2 и т.н - Всички електромагнитни вълни и особено микровълните влияят мигновено върху нивата на редица жизнено важни хормони (при много ниски стойности-0,001μW/m2). Първо се прекратява производството на Мелатонин кaто същевременно надбъбречната жлеза започва да синтезира голямо количество стерсови хормони- Кортизол и Адреналин. Следствие на което започваме да страдаме от безсъние, зачервяване, торбички под очите, главоболие, и т.н. Причината за тези негативни ефекти е, че при продължително високи нива в кръвта на Кортизол и Адреналин и много ниски нива на Мелатонин, Оксидативният стрес се повишава, повредите в клектите(ДНК) на организма немогат да бъдат възстановени и се стига до израждане и РАК, Левкемия, и т.н.. Най големите замърсители са WiFi рутери и GSM-и те. Те работят в микровълновитя чесотен диапазон. National Geographic направиха предаване по въпроса за електросмога в съвременните градове: https://www.youtube.com/watch?v=CKekrESXssM -families/health-news/mobile-phones-more-dangerous -than-smoking-or-asbestos-802736.html 2/Grandmother-spends-4000-WiFi-proofing-home.html
Бритaнският Индипендънт представи статия: Мобилните телефони убиват повече хора от Цигарите: http://www.independent.co.uk/life-style/health-and
Възрастна жена инвестира 4000 паунда за да защити своя дом от WiFi и други мобилни сигнали:
http://www.telegraph.co.uk/technology/news/1117937
Други изследвани биологични ефекти от продължително излагане на не йонизиращи микровълнови полета генерирани от WiFi и др. Комуникационни (GSM) устройства. Под биологично въздействие се подразбира появата на биохимични ефекти, психологични и изповеднически реакции на организма, тъканите и клетките под действие на не йонизиращо лъчение:
главоболие, световъртеж, нарушения на съня и менструалният цикъл, снижен полов потенциал, повишена повтаряемост, нервност, раздразнителност, сърцебиене, болки в крайниците, болки в ставите, болки в гърдите, нарушенo кръвно налягане, затруднено дишане, храносмилателни проблеми, обща слабост, загуба на памет и концентрация, нарушена нервна система, внезапна умора, втечняване на стъкловидното тяло, плуващи нишки (мътнини) в стъкловидното тяло на окото, катаракт, болки в сърдечната област, сърдечносъдови заболявания, увреждания на плода, вродени дефекти, спонтанен аборт, стерилитет, биохимични и хистологични промени в черния дроб, сърцето, бъбреците и мозъчната тъкан, левкемия, детската левкемия, меланом на кожата, мозъчен тумор и рак.
Статията отразява нивото на ИКТ в българските училища, което най-общо казано е хаотично въведено, предимно за отчитане на дейност. "Креативната класна стая", която е дадена за пример, както и някои други изброени "постижения" са си откровени недомислици, които по-скоро пречат, като объркват учениците, отколкото да им помагат. Самото заглавие "летяща класна стая" внушава липсата на смислена класна стая. Основателни са, до известна степен, опасенията, че ефира в училищата ненужно се замърсява от ел. магнитни вълни, които могат наистина да бъдат вредни, особено за младите организми.
За всички тези неща, разбира се, има лек. Достатъчно е МОН малко да се замисли и преди да възприеме поредната "иновативна" програма да помисли и да се консултира по въпроса. Хаотичното закупуване на компютри, терминали, не дай боже таблети и др. без ясна програма къде и как ще се ползват тези инструменти и дали те наистина вършат работата, която се очаква от тях, трябва да бъде предварително осмислено. Програми, въвеждащи вифи мрежи по неясни причини и задание са по-скоро вредни. За съжаление образованието е като цялата ни държава, в която процеса мислене и тогава взимане на обосновано решение за по-дълъг период от време е занемарен. Целят ни живот е изпъстрен с множество импровизации и то от некадърни/ недобросъвестни управници, които не мислят с перспектива. Стила ден да мине, друг да дойде и да "закърпим положението някак си" се практикува масово във всички сфери на живота ни, но той не води до нищо добро!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход