Летящата класна стая

Технологиите няма да заместят учителите, но учителите, които ги използват, ще заместят останалите

"А сега помислете как според вас свършва главата." Учениците на Джон Сийл току-що са изгледали началото на кратко видео, в което актьори играят сцена от "Големите надежди" на Чарлз Дикенс. След като дават своите предположения как завършва епизодът, Сийл пуска видеото до край и обсъжда с учениците техните идеи. Когато след няколко седмици стигат до финала на романа, урокът не приключва със срещата между Пип и Естела сред руините на Сатис Хаус. Учителят по английска литературата пуска следващо видео - разговор между Дикенс и негов приятел, след който писателят променя първоначално замисления тъжен финал - факт, който се разбира от биографията на Дикенс години по-късно.

Урокът на Джон Сийл беше представен на тазгодишното издание на международната конференция за технологии в образованието BETT. На нея директори, учители, образователни експерти и технологични компании показаха примери как новите технологии могат да бъдат полезни в училище. Като направят ученето по-персонализирано и според нуждите на всеки ученик. Като подобрят ефективността на училищния мениджмънт. Като представят сложни материи по разбираем начин. Изводът накрая е, че технологиите са даденост за днешните ученици и въпросът не е дали, а как се използват. Те никога няма да заместят учителите, но учителите, които ги използват, ще заместят останалите. И заедно с една съвременна учебна програма и мотивирани преподаватели технологиите могат да постигнат истинска промяна в образованието.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    zamen avatar :-|
    Чарли
    • + 3

    Училището на бъдещето няма да е "училище" и няма да е в сградата "училище".
    А какво ще бъде?
    И аз не знам, но се надявам да участвам в "измислянето" му.

    Нередност?
  • 2
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev
    • + 2

    Училище на настоящето:

    http://www.lynda.com/

    Нередност?
  • 3
    iveline avatar :-|
    iveline
    • + 3

    До коментар [#2] от "nedyalkodonev":

    Благодаря!

    Аз наскоро открих https://www.futurelearn.com/

    Нередност?
  • 4
    pavel_p avatar :-|
    pavel_p
    • - 1
    • + 3

    ''как новите технологии могат да бъдат полезни в училище'' В по голямат си част новите технологий могат само да навредят на младото поколение, т.е имат негативен здравен аспект. Таблети, Рутери, новите тънкослойни лаптопи на който е премахнат RG45 клуплунг и могат да комуникират единствено чрез WiFi, Смарт Телефони, GPS часовници- Гореизброените устройства за да комуникират излъчват деструктивни микровълни в честотен диапазон 1.8-4Ghz (1800-4000Mhz.) В текущият момент имаме огромно, невидимо електромагнинто замърсяване в големите градове, а си представям какво ще стане когато внедрят на всеки учиник Таблет+Смарт телефон............ За пример ще дам средната стойност на микровълновият фон за бул.Витоша-40000μW/m2 , бул.Черни връх 60000μW/m2 и т.н - Всички електромагнитни вълни и особено микровълните влияят мигновено върху нивата на редица жизнено важни хормони (при много ниски стойности-0,001μW/m2). Първо се прекратява производството на Мелатонин кaто същевременно надбъбречната жлеза започва да синтезира голямо количество стерсови хормони- Кортизол и Адреналин. Следствие на което започваме да страдаме от безсъние, зачервяване, торбички под очите, главоболие, и т.н. Причината за тези негативни ефекти е, че при продължително високи нива в кръвта на Кортизол и Адреналин и много ниски нива на Мелатонин, Оксидативният стрес се повишава, повредите в клектите(ДНК) на организма немогат да бъдат възстановени и се стига до израждане и РАК, Левкемия, и т.н.. Най големите замърсители са WiFi рутери и GSM-и те. Те работят в микровълновитя чесотен диапазон. National Geographic направиха предаване по въпроса за електросмога в съвременните градове: https://www.youtube.com/watch?v=CKekrESXssM
    Бритaнският Индипендънт представи статия: Мобилните телефони убиват повече хора от Цигарите: http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/mobile-phones-more-dangerous-than-smoking-or-asbestos-802736.html
    Възрастна жена инвестира 4000 паунда за да защити своя дом от WiFi и други мобилни сигнали:
    http://www.telegraph.co.uk/technology/news/11179372/Grandmother-spends-4000-WiFi-proofing-home.html

    Нередност?
  • 5
    pavel_p avatar :-|
    pavel_p
    • - 1
    • + 1

    Други изследвани биологични ефекти от продължително излагане на не йонизиращи микровълнови полета генерирани от WiFi и др. Комуникационни (GSM) устройства. Под биологично въздействие се подразбира появата на биохимични ефекти, психологични и изповеднически реакции на организма, тъканите и клетките под действие на не йонизиращо лъчение:
    главоболие, световъртеж, нарушения на съня и менструалният цикъл, снижен полов потенциал, повишена повтаряемост, нервност, раздразнителност, сърцебиене, болки в крайниците, болки в ставите, болки в гърдите, нарушенo кръвно налягане, затруднено дишане, храносмилателни проблеми, обща слабост, загуба на памет и концентрация, нарушена нервна система, внезапна умора, втечняване на стъкловидното тяло, плуващи нишки (мътнини) в стъкловидното тяло на окото, катаракт, болки в сърдечната област, сърдечносъдови заболявания, увреждания на плода, вродени дефекти, спонтанен аборт, стерилитет, биохимични и хистологични промени в черния дроб, сърцето, бъбреците и мозъчната тъкан, левкемия, детската левкемия, меланом на кожата, мозъчен тумор и рак.

    Нередност?
  • 6
    opiten avatar :-|
    Jordan Kissjov
    • - 1
    • + 1

    Статията отразява нивото на ИКТ в българските училища, което най-общо казано е хаотично въведено, предимно за отчитане на дейност. "Креативната класна стая", която е дадена за пример, както и някои други изброени "постижения" са си откровени недомислици, които по-скоро пречат, като объркват учениците, отколкото да им помагат. Самото заглавие "летяща класна стая" внушава липсата на смислена класна стая. Основателни са, до известна степен, опасенията, че ефира в училищата ненужно се замърсява от ел. магнитни вълни, които могат наистина да бъдат вредни, особено за младите организми.
    За всички тези неща, разбира се, има лек. Достатъчно е МОН малко да се замисли и преди да възприеме поредната "иновативна" програма да помисли и да се консултира по въпроса. Хаотичното закупуване на компютри, терминали, не дай боже таблети и др. без ясна програма къде и как ще се ползват тези инструменти и дали те наистина вършат работата, която се очаква от тях, трябва да бъде предварително осмислено. Програми, въвеждащи вифи мрежи по неясни причини и задание са по-скоро вредни. За съжаление образованието е като цялата ни държава, в която процеса мислене и тогава взимане на обосновано решение за по-дълъг период от време е занемарен. Целят ни живот е изпъстрен с множество импровизации и то от некадърни/ недобросъвестни управници, които не мислят с перспектива. Стила ден да мине, друг да дойде и да "закърпим положението някак си" се практикува масово във всички сфери на живота ни, но той не води до нищо добро!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал